O nouă reţea de drumuri va fi construită între Noua şi Astra,pentru a facilita accesul în zona comercială Carrefour – Selgros. Investiţia pentru artera principală este estimată la 15.983.860 milioane lei (3.590.830 euro).
Pentru finanţarea necesară Primăria Braşov a depus la Agenţia de Dezvoltarea Centru, o cerere prin Programul Operaţional Sectorial, Axa I – Poli de creştere. Proiectul a trecut de etapa de evaluare administrativă şi va intra în evaluarea tehnică şi economică.
În prezent accesul spre zona economică Braşov Sud-Est se face greoi, ceea ce duce la întârzieri în trafic şi ocoliri pentru a respecta restricţiile de tonaj şi gabarit impuse.
Pentru eliminarea acestor disfuncţiuni de trafic se propune construcţia unui drum care va asigura un acces facil şi în timp optim din şoseaua de ocolire a municipiului Braşov (care face legătura cu punctele principale de ieşire din municipiu: Bucureşti, Piteşti, Sighişoara, Sibiu, Sfântu Gheorghe etc) direct în zona economică Braşov Sud-Est.
Proiectul „Accesibilitate în zona de Sud-Est vizează construcţia unei străzi paralele cu Calea Bucureşti, care să lege tronsonul 1 de ocolitoare de Calea Poienelor şi să ofere o alternativă la circulaţia de pe Calea Bucureşti.
Traseu: Noua arteră are originea la intersecţia dintre prelungirea străzii Poienelor – strada Prunului şi traseul căii ferate uzinale dezafectate care ajungea la Roman, desfaşurându-se parţial pe vechiul amplasament al căii ferate uzinale. Artera va asigura accesul şi în zona Macromall – hypermarketuri şi va subtraversa Calea ferată Bucureşti – Braşov şi Calea Bucureşti. De-a lungul traseului propus, drumul intersectează denivelat Calea Bucureşti pe sub pasajul superior existent (Podul Selgros) şi magistrala CF 300 Bucureşti – Braşov, tot printr-o intersecţie denivelată, prin pasajul existent. Apoi urmează drumuri de exploatare agricolă existente, având sfârşitul traseului la intersecţia cu tronsonul I al Ocolitoarei municipiului Brasov .
Date tehnice: Artera propusă va avea o lungime de 2,145 km , 3 sensuri giratorii, o lăţime de 7 m cu o bandă pe sens, flancată de zona verde, piste de biciclişti pe o parte şi trotuar pe cealaltă parte. Traseul este iluminat parţial până la intersecţia cu magistrala CF 300. De-a lungul traseului sunt prevăzute 3 perechi de staţii pentru transportul în comun.