După ce la începutul anului, Consiliul Județean Brașov a schimbat toți membrii Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Brașov, acum autoritățile județeane se chinuie să găsesască un președinte pentru această structură. Comisia este compusă din cinci persoane: un președinte, care este angajat al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Brașov (subordonată Consiliului Județean), un medic desemnat de Direcția de Sănătate Publică a Județului Brașov, un asistent social, un psiholog și un reprezentant al unei organizații non-guvernamentale, ultimii trei desemnați de CJ Brașov.
Problema, a declarat președintele Comisiei de Sănătate din CJ Brașov, consilierul județean Mariana Câju (PNL), „este că nu reușim să angajăm un președinte. Am anunțat încercat să organizăm mai multe concursuri pentru ocuparea acestui post, dar nu s-a prezentat nici un candidat”.
Ea a oferit și motivele:
- Președintele comisiei trebuie să fie un cadru medical specializat în medicina muncii, or astfel de medici sunt puțini în județul Brașov;
- Într-un spital, un medic specialist câștigă 3.000 de lei. Salariul net al președintelui comisiei este de 1.700 de lei;
- Volumul de muncă este foarte mare. În ultima perioadă a crescut numărul brașovenilor care solicită evaluarea în vederea eliberării unui certificate de handicap. Chiar dacă multe dintre cereri sunt nejustificate, fiecare caz trebuie analizat.