În prima parte a lunii octombrie, atât preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, cât şi Marcel Butuza, administratorul firmei Vectra, care realizează lucrările la pista Aeroportului Internaţional Braşov, anunţau că până la 1 decembrie 2013, această etapă a proiectului va fi terminată.
Acest lucru nu s-a întâmplat, pentru că, a anunţat luni vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Mihai Pascu, din 15 noiembrie, lucrările au intrat în conservare. „Am solicitat în mod oficial firmei Vectra Service măsurile oficiale de conservare a lucrărilor, având în vedere că temperaturile din timpul nopţii au fost mai mici de 5 grade şi conform tehnologiei de turnare a betonului la pistă, la temperaturi sub această valoare este periclitată calitatea betonului”, a afirmat Pascu.
Din punctul de vedere al lucrărilor de infrastructură, pista este finalizată în totalitate, iar în ceea ce priveşte turnarea ultimului strat, cel de beton, cu o grosime de 41 de centimetri, lucrările sunt realizate în proporţie de 50%.
„Lucrările vor fi reluate când temperaturile vor permite, cel mai probabil în primăvară”, a continuat reprezentantul CJ Braşov.
Pista are o suprafaţă de 140.000 metri pătraţi, iar cu acostamente acostamente ajunge la 175.000 de metri pătraţi. Lungimea este de 2.820 de metri, iar lăţimea de 45 de metri (la care se adăugă şi acostamentul, care are 15 m). Investiţia se ridică la 12,76 de milioane de euro (fără TVA), finanţarea fiind asigurată dintr-un împrumut contractat de Consiliul Judeţean Braşov. Pentru turnarea ultimului strat este nevoie de 50.000 de metri cubi de beton, ce este preparat la o staţie amenajată la intrarea în aeroport.