Autobuz electric, pe străzile Brașovului

BYD ebus 3 usi

După Timișoara, Brașovul este al doilea oraș din România unde va fi testat autobuzul electric chinezesc BYD – K 9. Probele vor avea loc anul viitor, în cea mai grea perioadă a anului din punct de vedere al condițiilor meteo, respectiv între 1 februarie și 1 martie, astfel încât, susțin reprezentanții municipalității brașovene, să se obțină date relevante despre vehicul. De altfel, în ciclul bugetar euroepan 2014-2020, autoritățile locale intenționează să cumpere autobuze electrice, care să circule atât pe străzile Brașovului, cât și pe cele din localitățile din zona metropolitană.

Mult mai scump decât un vehicul clasic

Reprezentanții companiei CEFIN care distribuie vehiculul nu au dorit să spună cât costă, însă au lăsat de înțeles că prețul se apropie de 500.000 de euro. Un autobuz BMC, din uttimul lot cumpărat de municipalitatea brașoveană  a costat 200.000 de euro, iar un troleibuz costă aproape 400.000 de euro. Reprezentanții firmei distribuitoare, susțin că un astfel de autobuz asigură, în 10 ani, o economiei de 330.000 de euro, reprezentând costul de întreținere, pentru că moroarele electrice sunt mult mai ușor de întreținut, dar și din sumele mai mici ce vor fi plătite pentru energia electrică, mult mai ieftină decât motorina.

Specificații tehnice:

  • Dimenisuni (L/l/h):12.000mm/2.550mm/3.360mm;
  • Număr locuri: până la 72 pasageri, dintre care 31 pe scaune;
  • Masă maximă autorizată: 18.000 Kg
  • Consum: mai putin de 100kWh;
  • Accelerație: 0–50 km/h în 20s;
  • Viteza maximă: 70 km/h;
  • Încărcare: 8 ore (timp normal), 4 ore (încărcare rapidă);
  • Autonomie: peste 250 km cu o singură încărcare, în condiții de

trafic urban și de utilizare la maxim, atât a tracțiunii, cât și a instalațiilor de climatizare;

  • Baterie este realizată pe bază de fier fosfat, fără electrolit toxic sau metale grele. Acumulatorul este proiectat pentru 3.500 de cicluri de încărcări și este realizat din celule ce pot fi schimbate individual;
  • Construcția este monococă, cu trei uși. Caroseria este din aluminiu. Podeaua este 100% coborâtă. Autobuzul este prevăzut cu rampe speciale speciale pentru accesul scaunului cu rotile. În salonul pentru pasageri nu există trepte;

Interior-1

  • Are patru motoare, câte unul pentru fiecare roată, discuri de frână pe patru roți, ABS și ASR. Frâna este cu regenerare.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.