Aflat în conservare în perioada iernii, șantierul Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav (AIBG) a fost redeschis miercuri. În momentul de fața se lucrează la pista de decolare aterizare, care, spun reprezentanții administrației județene, este finalizată în proporție de 70 %. După 15 martie au fost efectuate analize care releve faptul că partea compactată a pistei care nu a fost betonată nu a avut de suferit în urma temperaturilor reci de peste iarnă, apoi a fost emis ordinul de reluare a lucrărilor.
Constructorul, Vectra Service SRL a anunțat că peste trei luni lucrarea va fi terminată. Până acum, stratul final de beton a fost turnat în proporție de aproape 50%, fiind folosiți 25.000 de metri cubi de beton și ar mai fi de turnat aproximativ 30.000 de metri cubi. Pista are o lungime de 2.820 de metri și o lățime de 45 de metri (60 de metri cu acostamente), iar proiectarea și execuția ei costă 17,05 milioane de euro (fără TVA).
Ce urmează?
În ultima ședință de plen a Consiliului Județean Brașov a fost aprobată o hotărâre privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici ai etapei 3 a proiectului, respectiv extinderea suprafețelor de mișcare aeroportuare, echiparea suprafețelor de mișcare cu instalații de balizaj, extinderea rețelelor de canalizare pluvială și drenaje și realizarea clădirilor operaționae aeroportuare, investiție estimată la 147,02 milioane de lei (35,55 milioane de euro):
- Pentru exinderea suprafețelor de mișcare va fi nevoie de 23,08 milioane de lei (5,11 milioane de euro). Printre altele, se va realiza calea de rulare alfa (cu o lungime de 212 metri și o lățime de 23 de metri), platforma de parcare a aeronavelor (cu o suprafață de 17.750 de metri pătrați).
- Pentru balizaj va fi nevoie de 32,88 milioane de lei (7,29 milioane de euro). Printre altele vor fi montate 991 de lămpi de balizaj, se vor instala fideri primari de balizaj, panouri pentru semnalizarea circulației la sol sau indicatoare de vânt ;
- Pentru extinderea rețelelor de canalizare pluvială și drenaje va fi nevoie de 12,46 milioane de lei (2,76 milioane de euro). Lungimea totală a rețelei va fi de 6.000 de metri;
- Pentru clădirile operaționale aeroportuale va fi nevoie de 73,60 milioane de lei (16,39 milioane de euro). Se vor realiza terminalul pentru pasageri, care va avea o capacitate de 400 de pasageri la ora de vârf, o clădire energetică, remiza PSI, un post e control acces, un rezervor de apă și turnul de control.
În 2014 acesta, reprezentanții Consiliului Județean si-au propus să finalizeze lucrările la bretelele de legătură și să înceapă lucrările la sisemul de balizaj.
Tot anul acesta vor începe și lucrările de regularizare a Beselcinului. În cursul acestei săptămâni proiectanții și specialiștii firmei care execută lucrările se vor întâlni cu reprezentanții Consiliului Județean, pentru a stabili traseul pe care va fi deviat cursul de apă, apoi vor fi expropriații proprietarii terenurilor pe care va trece noua albie. Valoarea totală a terenurilor ce urmează a fi expropriate este estimată la 120.000 de euro. Lucrările de regularizare a Beselcinului fac parte din proiectul „Lucrări hidrotehnice de apărare împotriva inundaţiilor pe râul Bârsa în zona localităţii Ghimbav”, finanţat de Ministerul Mediului. Valoarea totală a proiectului este de 4,23 de milioane de euro.
Fii primul care comentează