Piața Sfatului a fost „invadată” sâmbătă de aproximativ 70 de Dacii. Mașinile au fost aduse de dacioți din România, SUA, Marea Britanie și Austria, care au participat la „Întâlnirea anuală Dacia Clasic”. Anul acesta a fost o ediție aniversară, împlinindu-se 45 de ani de ani de la fabricarea primei Dacia 1300 în țara noastră, intrată în producție în august 1969, sub licență Renault 12. Dacia 1300 și Renault 12, erau identice, diferența fiind făcută de emblemele și de inscripționările firmelor producătoare. Până la jumătatea anului 1972, pentru asamblarea Daciei 1300 s-au folosit priese franțuzești, apoi s-au utilizat piese produse în țara noastră.
[scrollGallery id=141]
Vedeta expoziției a fost unul dintre puținele exemplare ale Daciei 2000 (B – 101 TOV), realizată în 1981.
Mașina a fost folosită de Nicolae Ceaușescu în timpul „vizitelor de lucru” și beneficiază de dotări uimitoare pentru România anilor ’ 80: aer condiționat, cutie de viteze automată, geamuri electrice, pilot automat și comenzi pe volan. Din această serie, a declarat actualul proprietar al „Daciei lui Ceaușescu”, Ovidiu Măgureanu, „au fost produse câteva sute de exemplare, folosite de oficialii Partidului Comunist Român, dar autoturisme identice cu cel expus au doar trei sau patru. Totuși, niciodată nu a fost publicată o cifră oficială provind producția Daciei 2000”.