Deputații au stabilit ieri ca astăzi să dea astăzi votul final pentru Legea Aeroportului Brașov. Mai precis, în Camera Deputaților, va fi aprobată modificarea Ordonanței de Urgență a Guvernului din 2007 (aprobată prin Legea nr. 197 din 2009), prin care se transfera de la Institutul de Institutului Naţional de Cercetare – Dezvoltare pentru Cartof şi Sfeclă de Zahăr Braşov către Județul Brașov terenul necesar construirii obiectivului. Este vorba despre o formă îmbunătățită a „Legii PNL”, proiect care a fost depus în Parlament încă de la începutul anului trecut, fiind respins de Senat (în calitate de primă cameră sesizată) și întors la Comisiile Camerei Deputaților în luna iunie a acestui an.
Astăzi, situația s-a schimbat, pentru că în Camera Deputaților au apărut discuții privind moțiunea de cenzură, iar deputații PNL au decis să nu participe la ședință. În aceste condiții, votul final se va da săptămâna viitoare.
Propunerea legislativă referitoare la Aeroportul Brașov face parte din categoria legilor organice, astfel că la ședința de plen vor trebui să participe cel puțin jumătate dintre deputați, iar pentru a trece, actul normativ va avea nevoie de două treimi din votul deputaților prezenți în sală.
În cazul acestei legi, Camera Deputaților este for decizional.
Ce s-a schimbat în legea Aeroportului
O modificare importantă se referă la termenul de finalizare a lucrărilor. Astfel, în actul normativ din 2009 se prevedea că lucrările la Aeroport trebuie finalizate în termen de cinci ani. În forma inițială a „Legii PNL” se prelungea termenul la 15 ani. Acum, prin proiectul ce va fi supus votului, prevederile anterioare se abrogă, astfel că termenul de finalizare a lucrărilor este… nelimitat.
Cealaltă Lege a Aeroportului va fi abrogată
În schimb, pentru a se evita „dubla reglementare” deputații vor abroga Legea nr. 297 din 2015 (căreia i s-a mai spus și Legea Chiriac). Din cauza unor probleme legate de anexe, unde terenurile nu erau evidențiate conform realității din teren, actul normativ nu a putut fi aplicat. În aceste condiții, anexele au fost refăcute, astfel că în 13 iunie 2016 a fost depusă la Parlament o formă „corectată” a „Legii Chiriac”, care a trecut de Senat în 20 septembrie, iar în 26 septembrie a ajuns la Camera Deputaților.
Spre deosebire de „Legea Chiriac”, noua Lege a Aeroportului nu mai face trimitere la nici o anexă în care sunt cuprinse situațiile cadastrale, urmând ca problemele tehnice legate de transferul suprafețelor de teren să fie rezolvate de Consiliul Județean.