Dacă în Piața Sfatului s-a mai reparat pavajul, iar pe alte străduțe din Centrul istoric asfaltul a fost înlocuit cu piatră cubică și arterele au devenit pietonale, Curtea Bisericii Negre a rămas un loc prăfuit. Turiștii trec repede pe lângă biserică, fac una-două poze, ascultă scurtele explicații ale ghizilor, după care se refugiază în locuri mai prietenoase.
Planuri pentru amenajarea zonei din jurul celui mai vizitat obiectiv turistic din oraș au fost. S-a organizat un concurs de proiecte și, teoretic, în 2012 au și început lucrările, odată cu deschiderea șantierului arheologic, cercetare care a durat doi ani. Șanțurile săpate de istorici au fost acoperite cu pământ și ceva pietriș, iar de atunci nu s-a mai intervenit. Șansele ca lucrurile să se schimbe în scurt timp sunt destul de mici, proiectul de reabilitare fiind și acum în faza de „identificare a resurselor financiare”, după o tentativă nereușită de a realiza lucrările cu fonduri norvegiene, prin Programul Conservarea şi revitalizarea patrimoniului cultural şi natural, parte integrantă a Mecanismului Financiar al Spaţiului Economic European (SEE) 2009-2014. Cererea a fost depusă în anul 2013, iar în 2014 a fost respinsă, pe motiv că Biserica Neagră, curtea și cimitirul din jurul bisericii formează un singur ansamblu istoric, iar proiectul pentru care s-a cerut finanțarea nerambursabilă prevedea lucrări doar la curte, nu și la lăcașul de cult.
Acum, potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea, „municipalitatea și Biserica Evanghelică (proprietarul ansamblului) vor trebui ca, împreună, să identifice o soluție de finanțare a proiectului de reabilitare a curții Bisericii Negre, apoi să facă demersurile necesare pentru obținerea banilor necesari efectuării lucrărilor”.
Potrivit proiectului de reabilitare a Curții Bisericii Negre, valoarea estimată a lucrărilor este de 8,86 milioane de lei, inclusiv TVA. Reabilitarea ar urma să se facă după un proiect selecţionat în urma unui concurs de arhitectură organizat de municipalitate în 2011, care prevede înlocuirea pavimetului, refacerea rigolelor, montarea unor piese de mobilier urban, precum și refacerea sistemului de iluminat public.