Câți kilometri de autostradă aveau țările central și est-europene în 2014 (sursa: NationMaster.com, care agregă date din CIA World Factbook și din alte surse):
Țara – Lungime totală autostrăzi (km) – Populație (mil. loc.) – Suprafață (mii km pătrați)
⦁ Polonia – 2.549 km – 38,6 mil. – 312,6
⦁ Ungaria – 1.361 km – 9,8 mil. – 93
⦁ Croația – 1.280 km – 4,2 mil. – 56,6
⦁ Republica Cehă – 1.050 km. – 10,5 mil. – 78,8
⦁ România – 647 km – 19,5 mil. – 238,4
⦁ Bulgaria – 625 km – 7,1 mil – 111
⦁ Serbia – 618 km – 7 mil – 77,4 (fără Kosovo)
⦁ Slovenia – 598 km – 2 mil – 20,2
⦁ Slovacia – 580 km – 5,4 mil – 49
Un an mai târziu, în 2015, o analiză FinancialObserver.eu arăta că:
⦁ în Polonia erau finalizați 3.184 kilometri de șosele de mare capacitate pentru transport de mare viteză, reprezentând 42% din totalul planificat (peste 600 km în plus față de 2013-2014)
⦁ în Republica Cehă, erau finalizati 1.445 de kilometri de astfel de șosele – 66% din totalul planificat (cu aproape 400 km mai mult față de 2013-2014)
⦁ în Ungaria – 1.527 de kilometri – 54% din totalul planificat (cu aproape 170 km mai mult decât 2013-2014)
⦁ în Slovacia – 670 de kilometri – 36% din totalul planificat (cu circa 90 km mai mult decât în 2013-2014, creștere similară cu a României, într-o țară cu populație și suprafata mult mai mici)
Potrivit unor date mai recente menționate de Wikipedia, fără citarea sursei:
⦁ În Bulgaria erau în funcțiune, în septembrie 2016, 786 km de șosele de mare capacitate
⦁ în Polonia erau în funcțiune, în ianuarie 2017, 3.274 km de șosele de mare capacitate
⦁ în Cehia, construcția de autostrăzi a încetinit considerabil începand din 2016, estimându-se că în 2017-2019 vor intra în folosință doar câteva zeci de kilometri de autostradă.