Consiliul Local Braşov a aprobat în şedinţa de vineri acordul de sprijin între Municipiul Braşov, RATBV SA şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), în vederea accesării unui credit care va fi folosit pentru „împrospătarea“ parcului auto al RATBV.
Potrivit primarului George Scripcaru, creditul de la BERD va avea o valoare de 25 de milioane de euro, iar în prezent se discută despre achiziţia a 25 de autobuze, mari medii şi mici. „Aceasta va fi o primă etapă de înnoire a parcului auto, având în vedere că avem posibilitatea de a accesa pe POR, axa 4.1 şi o altă finanţare, pentru autobuze ecologice- hibrid sau electrice“.
Directorul RATBV SA, Ovidiu Bucurei, a declarat vineri că noile autobuze vor avea tehnologie EURO 6, faţă de EURO 2 ceea ce ar însemna şi o scădere semnificativă a emisiilor poluante.
„În ceea ce priveşte oxizii de azot, ar urma să fie o scădere de la 780 de mg/km, cât avem acum în medie, la 80 mg/km, iar la pulberi, o scădere de la 140 mg/km, la doar 5 mg/km“, a declarat Ovidiu Bucurei.
Aflat în sală la aprobarea hotărîrii de Consiliu Local, senatorul USR Allen Coliban, preşedinte al Comisiei de Mediu din Senat, le-a atras atenţia consilierilor locali că studiul de fundamentare pentru achiziţia autobuzelor noi nu a luat în calcul şi costurile de mediu.
„Eu cred că nu a existat o fundamentare care să ia în calcul şi aceste costuri, ci doar pe cele de achiziţie, ori UE ne arată că trebuie să luăm în calcul şi costurile de mediu. Am vrut să mă asigur azi că votul consilierilor este unul care ia în calcul şi acest semnal de alarmă, al calităţii aerului. Avem în Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană un proiect care prevede achiziţia unor autobuze electrice, de 50 de milioane de euro. Dacă avem acea oportunitate, şi nu concurăm cu nimeni pentru acei bani, de ce trebuie să luăm acum 100 de autobuze diesel? De ce nu luăm mai puţine şi ecologice?“, a declarat senatorul.