Că Gara din Brașov se scaldă în mizerie și obscuritate, fără ca CFR să investească pentru modernizarea ei, nu mai este o surpriză.
Până acum, compania de stat a motivat lipsa investițiilor ferme prin faptul că nu există bani sau prin faptul că oricum, (la un moment-dat, nu se știe exact când) la Brașov va urma o investiție majoră din fonduri europene. În acest timp însă, aceeași SNCFR, investește sume frumoase într-o gară din județul Maramureș, pe unde, de un deceniu încoace, nu trece niciun tren.
Statul a cheltuit 2,2 milioane lei pentru a renova gara din Câmpuluing de Tisa (Maramureș), făcând-o să arate mai mult decât decent. Pe harta CFR însă, gara practic nici nu mai există, pentru că ea nu mai este tranzitată de niciun tren. Gara din Câmpulung la Tisa a fost închisă în urmă cu zece ani, după ce un tren încărcat cu ţigări de contrabandă a fost oprit aici.
Proiectul de renovare și modernizare, despre care CFR Infrastructură susține că era prevăzut în proiectul de securizare a graniţelor, în vederea aderării României la spaţiul Schengen, a fost făcut în 2012, și a inclus și introducerea unui sistem de monitorizare video, cu 32 de camere de supraveghere pe cei 2,5 kilometri, până la granița cu Ucraina.
Și ca risipa să fie și mai mare, deși gara nu mai este practic tranzitată de trenuri, CFR are aici patru angajați. Aceștia asigură paza gării și mențin ordinea.
Sursa: digi24