Site icon

Viceprimarul municipiului Codlea: „80% din traficul pe DN1 nu ne aparține, nu e normal să plătim noi toată întreținerea”

Viceprimarul municipiului Codlea Mihai Cîmpeanu ar dori o regândire a modului de finanțare a unităților administrativ teritoriale care au în administrare drumuri naționale, astfel încât localitățile prin care trec aceste artere să își poată permite investiții în modernizarea și reabilitarea acestora.

Vorbind despre DN1, care trece prin municipiul Codlea, viceprimarul a declarat că „în condițiile în care 80% din trafic nu îți aparține, dar trebuie să faci din banii orașului întreținerile și peticirile, nu este normal”.

„O să vorbesc și cu senatorii și deputații de Brașov, poate facem ceva, în sensul modificării legii, pentru a primi mai multe resurse financiare să întreținem drumurile naționale pe care le avem în administrare. Propunerea noastră ar fi ca o parte din banii încasați de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să se întoarcă la administrațiile publice locale“, a declarat viceprimarul Mihai Cîmpeanu.

Viceprimarul municipiului Codlea susține că modernizarea și reabilitarea drumului național DN1, pe tronsonul care trece prin municipiu, ar costa în jur de 5 milioane de euro, o sumă pe care municipiul Codlea cu greu și-ar putea-o permite. DN1 pe tronsonul administrat de municipiul Codlea are 4,8 kilometri.

Tronsoanele de drumuri naționale care traversează municipii au fost trecute în administrarea UAT-urilor printr-o Hotărâre a Guvernului din 2010. Hotărârea s-a dovedit a fi o greutate pe umerii unor administrații locale, unele dintre ele neavând suficiente resurse financiare pentru întreținerea drumurilor.

Exit mobile version