Documentația pentru organizarea noii licitații de concesionare a serviciului de ridicare a deșeurilor din municipiul Brașov va fi retrimisă zilele următoare către Serviciul de achiziții publice din cadrul Primăriei, pentru demararea procedurii de atribuire. Este a doua oară când Municipalitatea pornește o astfel de procedură, prima încercare, lansată în noiembrie 2017, fiind anulată în urma unor contestații.
Caietul de sarcini a fost modificat și aprobat de către Consiliul Loocal Brașov la ultima ședință de plen. Modificările majore sunt legate de investițiile în modernizarea sistemului de colectare, care vor fi realizate, mai nou, de Municipalitate și nu de operatorul care va câștiga contractul, așa cum era prevăzut în caietul de sarcini inițial.
„În aceste zile avem o serie de discuții cu privire la soluția optimă de amenajare a paltformelor și identificarea resurselor financiare necesare. Există mai multe variante în discuție, toate având un sistem controlat de depozitare a deșeurilor, fără acces efectiv la pubele. Se discută despre un sistem îngropat cu două variante – simplu sau cu compactare, sau suprateran, tot cu sistem închis și aceleași două variante- simplu sau cu compactare. Fiecare platformă va avea pubele separate pentru fiecare fracție de deșeuri reciclabile, respectiv carton și hârtie, sticlă, plastic și metal și pentru gunoiul menajer. Încercăm, în același timp, să găsim și o soluție de racordare la rețeaua electrică, pentru a putea monta camere video care să aibă legătură cu dispeceratul Poliției Locale Brașov, precum și sisteme de avertizare în momentul în care una dintre pubele e plină“, a declarat viceprimarul Laszlo Barabas.
Obligațiile viitorului operator de salubrizare din municipiul Brașov:
Una dintre cerințele contractuale este ca operatorul care va câștiga licitația să pună la dispoziția cetățenilor și de la case și de la blocuri, saci de gunoi pe care se va inscripționa numele prestatorului și numărul de telefon. Cetățenii vor duce sacii la platforme îi vor lăsa pubelele speciale, iar operatorul va trebui să ridice separat fracțiile de deșeuri.
O altă obligație a operatorului este să facă un program de ridicare a deșeurilor voluminoase și un unul de ridicare a deșeurilor de electrice, electronice și electrocasnice.
Firma va asigura și curățenia în jurul platformei.
O noutate este valabilitatea noului contract de salubrizare. Dacă inițial, contractul scos la licitație avea o valabilitate de opt ani, după rescrierea caietului de sarcini, viitorul contract va fi semnat pe 5 ani. Operatorul de salubritate trebuie să îşi „dozeze“ efortul pentru a salubriza un oraş în care locuiesc 290.348 locuitori înregistrați, inclusiv flotanţii şi există 103.132 locuinţe. În această perioadă, reprezentanții Municipalității fac și calculele pentru estimarea valorii contractului, pe următorii cinci ani. La licitația lansată la sfârșitul anului trecut, când era în discuție un contract pe o perioadă de 8 ani, în care operatorul de salubrizare trebuia să își asume și o serie de investiții, valoarea estimată a contractului a fost de 219,491 milioane lei fără TVA.