Site icon

DRDP Brașov a avut nevoie de 3 ani pentru a „descoperi” că un constructor e neserios. A lansat o nouă licitație pentru a repara un „crater istoric” de pe DN73A

 Mulți șoferi nici nu își mai amintesc că pe DN 73 A se circula odată în condiții normale. De mai bine de 3 ani, la aproximativ 4 km, dinspre Râşnov spre Predeal, un tronson din zidul de sprijin s-a prăbuşit, fiind afectat și corpul drumului. De atunci, între cele două localități pot circula doar vehiculele cu o masă totală mai mică de 7,5 tone, cele de mare tonaj fiind direcționate pe DN 1 sau DN 73. 
 

Pentru repara porțiunea de aproximativ 100 m din DN 73 A, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov a semnat acum trei ani un contract de lucrări cu firma zărneșteană Morani, care a făcut un drum paralel acolo, dar nu a început lucrările de consolidare. Reprezentanții DRDP Brașov au precizat că cei de la Morani au invocat diferite motive pentru a nu se apuca de treaba, ba că soluția tehnică nu este bună, ba că nu au un tip de utilaj…
După trei ani de așteptare și speranță, conducerea DRDP a ajuns la concluzia că nu se poate face treabă cu acest constructor, așa că a reziliat contractul. Nemulțumiți de decizie, cei de la Morani au deschis un proces, care nu s-a încheiat nici acum. 
Pentru a consolida porțiunea afectată din DN 73 Am Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat o nouă licitaţie, valoarea estimată a contractului fiind de 1.358.165 lei, fără TVA. Termenul limită de depunere a ofertelor este 5 iulie, iar termenul de finalizare a lucrărilor fiind de 5 luni.  Firma care va obține contractul va avea de realizat o nouă structură de sprijin din piloţi foraţi,  peste care se va turna o grindă de beton de 2 metri. De asemenea, actualul podeţ va fi refăcut în totalitate. Perioada de garanţie a lucrărilor  va fi de 3 ani. 
Exit mobile version