Brașovul va avea, ce lina trecută a fost scos la licitație studiul de fezabilitate traseul pentru bicicliști și pietoni Terminal Poienelor – Centrul Civic (cu o lungime totală de 5,5 km), zilele trecute a fost lansată procedura pentru elaborarea unui document similar pentru un alt traseu: La Iepure – Terminal Poienelor.
Conform anunțului licitației, acest al doilea traseu are o lungime de 4 kilometri, trece pe Bulevardul Cetăţii, Parcul Răcădău şi străzile Vasile Alecsandri, Carpaţilor, Poienelor.
Consultantul care va realiza documentația, în urma căreia se va stabili inclusiv valoarea lucrărilor, va trebui să ia în calcul amenajarea unor stații de tip bike-sharing și parcări pentru biciclete în zona stației stației de autobuz capăt de linie din Valea Cetății, pe pietonalul din Valea Cetății și la Parcul Industrial Metrom, de pe strada Carpaților.
În tema de proiectare aferentă licitației se mai arată că pistele pentru bicicliști vor fi complet separate de traficul rutier, dar și că pe strada Vasile Alecsandri, pentru a se putea realiza astfel de amenajări, ar putea fi instituit sens unic pentru mașini.
Totodată, la intersecția dintre strada Poienelor și Carpaților este prevăzut un pasaj suprateran pentru bicicliști și pietoni.
Acest al doilea traseu pentru bicicliști ar urma să aibă ca punct final terminalul RATBV Poienelor, de unde, tot pe hârtie, începe un alt traseu care se termină în Centrul Civic. Practic, prin cele două studii de fezabilitate sunt prevăzute piste pentru bicicliști cu o lungime totală de 9,5 kilometri.
Proiect coerent pe hartă
Totodată, dacă luăm în calcul și faptul că în zona La Iepure, cu bani europeni, Primăria Brașov are în plan să amenajeze o zonă de agrement, în care să existe chiar și un „poligon” pentru bicicliști (în acesta vor fi simulate condițiile reale de trafic), tot pe hârtie, rezultă că, de la „școala pentru bicicliști” din Valea Cetății se va putea ajunge cu ajutorul vehiculelor pe două roți până în centrul orașului.