Modernizarea pe bani europeni a Drumului Național 73 avansează în ritm de melc, amânarea termenelor de realizare a unor lucrări devenind pentru constructor, deja regulă care nu mai miră pe nimeni. Noi date de finalizare a lucrărilor sunt anunțate de fiecare dată după ce constructorul este „chemat la ordine” de către reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Dar întotdeauna, termenele rămân doar la nivel de promisiune.
Astfel, anul acesta, la sfârșitul lunii iulie, constructorul își asumase că până în 24 august va termina de asfaltat segmentul din Râșnov, după ce artera a stat decopertată aproape două luni. La începutul lunii septembrie, mai era neasfaltată o porțiune de aproximativ 700 de metri, la ieșirea spre Zărnești. Constructorul a fost convocat, din nou, pentru a da explicații, iar după două „runde de negocieri” și-a asumat un nou termen: 20 septembrie. La această dată, era turnat doar primul strat de bază, iar potrivit reprezentanților Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov, mai trebuie așternut stratul de legătură.
Constructorul lucrează cu încetinitorul și la cele 4 casete de lărgire dintre Râșnov și Bran, segment pe care sunt patru porțiuni a câte 500 m, unde s-au făcut săpături. Una dintre casete este chiar în comuna Bran, iar celelalte între localități. În aceste zone, au fost instalate semafoare, iar traficul rutier se desfășoară alternativ, pe o singură bandă.
De asemenea, pe sectoarele pe care nu au fost deschise casetele, starea drumului este destul de proastă, drumul fiind plin de gropi.