Dezvoltarea în Romania a companiei nu e îngreunată nici de lipsa autostrăzii nici de lipsa aeroportului, susține responsabilul pentru țara noastră al AIRBUS, Serge Durand, într-un interviu acordat Agerpres despre cele cinci decenii ale companiei în România și despre relația contractuală cu Guvernul României.
Printre altele, în acest interviu, reprezentantul Airbus spune că ar fi nevoie de o comandă de cel puțin 16 elicoptere H215M din partea României pentru ca activitatea de asamblare a respectivelor aparate de zbor să înceapă la IAR. Reprezentantul Airbus a amintit şi de un acord mai recent pe această temă, care stipulează compania română IAR de la Ghimbav (Brașov) ca prim-contractor pentru ministerul român al Apărării, pentru a furniza H215M. „Prim-contractor înseamnă că vom numi aeronava IAR/H215M. Va fi un produs românesc“, a explicat Durand.
Responsabilul Airbus pentru România mai spune că, pe termen lung, pentru compania sa, toate variantele de dezvoltare sunt posibile: în continuare în România, în Franța sau în alte țări ale lumii.
Întrebat fiind dacă infrastructura deficitară din zona Brașov impiedică dezvoltarea companiei în România (dat fiind că alte firme mari cu linii de producție în România, cum este Renault, de exemplu, au tras un semnal de alarmă), Durand a ținut să sublinieze că acest lucru nu afectează afacerea.
„Vreţi adevărul? Nu ne afectează. Sigur, dacă ar fi o nouă autostradă, e binevenită. Dacă ar fi un nou aeroport în Braşov, este binevenit. Dar, până acum, nu pot spune că această lipsă în infrastructură ne-a oprit să investim. Ar putea fi mai bună, dar nu ne-a împiedicat dezvoltarea companiei în Braşov, pentru că centrul de greutate al aeronauticii este în Braşov. Deci da, aş călători mai uşor la Bucureşti dar, onest vorbind, nu ne afectează afacerea“, a declarat Durand în interviul în care vorbește despre activitarea companiei în România, și despre relația cu Guvernul României. (AICI)
***
Reamintim că linia de asamblare a elicopterelor H215M a fost inaugurată, în 2016, când a fost prezent și Francois Hollande, preşedintele Franţei la acea dată. Ulterior, și cu preşedintele Macron a fost semnat, în august anul trecut, un acord foarte important, de faţă cu preşedintele Iohannis în acord complet cu ministerul Economiei şi cu premierul român – acord ce menţionează o înţelegere exclusivă, de 15 ani cu IAR, din Braşov. Asta înseamnă că timp de 15 ani Airbus s-a angajat să pună IAR Ghimbav ca prim-contractor pentru ministerul român al Apărării, pentru a furniza H215M, ceea ce înseamnă că aeronavele construite se vor numi IAR/H215M.