Dacă anul trecut, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), anunța că în luna decembrie a acestui an se va încheia modernizarea DN 73 (Pitești – Brașov), anul acesta termenul a fost amânat.
Mai exact, potrivit datelor disponibile pe site-ul CNAIR, terminarea lucrărilor la această arteră este estimată pentru luna decembrie a anului 2020. De altfel, finalizarea proiectului în cursul acestui an era o misiune imposibilă, având în vedere că în lucrările sunt finalizate în proporție de 42 %.
Amânarea a fost cauzată de faptul că pentru 37 de kilometri de drum nu au fost obținute încă autorizațiile de construire, dar de faptul că în Moieciu nu de poate deschide șantierul pe un segment de 2,5 km, pentru că pe acest tronson sunt programate lucrări la rețeaua de apă și canalizare. În prezent, potrivit datelor existente pe site-ul CNAIR, lucrările sunt finalizate în proporţie de 42,00%.
Noi casete de lărgire
În județul Brașov, modernizarea DN 73 a început în anul 2017, pe sectorul Brașov – Cristian. Anul trecut, au fost deschise șantiere pe mai multe sectoare. Astfel, în Râșnov a fost refăcută fundația și au fost turnate straturile de bază, iar între Râșnov și Bran au fost realizate mai multe casete de lărgire.
Anul acesta, reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov au anunțat că vor continua lucrările la casetele de lărgire, acestea urmând a se realiza între cele amenajate anul trecut. Practic, şi anul acesta, pe porţiuni de 500 m se vor realiza săpături, iar în zonele afectate de lucrări vor fi montate semafoare.
Probleme la Bran și Moieciu
În 2019 este puțin probabil că se va lucra în Moieciu, unde primăria comunei a cerut încă de anul trecut suspendarea proiectului până la finalizarea rețelei de apă și canalizare. Până acum, lucrările la aceste rețele de utilități nici măcar nu au fost începute.
O situație mai delicată este și la Bran, unde sunt programate lucrările de extindere a rețelei de canalizare. În această localitate situația este mai complicată, pentru că, potrivit noilor prevederi legale, conductele de apă și canalizare nu mai pot fi îngropate sub suprafața carosabilă, de-a lungul arterelor rutiere, fiind doar subtraversarea arterei. Problema este că pe segmentul în cauză, este prevăzută o subtraversare „pe diagonală” nu perpendiculară pe axul drumului, așa cum prevăd normativele.
Când se vor relua lucrările
Reprezentanții DRDP Brașov au anunțat că firma care realizează lucrările a finalizat planul de management al traficului. De asemenea, în cursul iernii a realizat stația de asfaltare și terasare de la Râșnov, însă aceasta este în curs de omologare. „Ordinul de începere a lucrărilor va fi emis în prima parte a lunii aprilie, după ce se va încheia omologarea stației de la Râșnov și după ce se va încălzi vremea”, a anunțat DRDP Brașov.
Modernizarea DN 73 (Braşov – Piteşti, cu o lungime de 103,25 km), proiect pentru care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a obţinut o finanţare europeană, este realizată de Asocierea Azvi SA – Straco Grup SRL – Piomar Development – Tractebel, lucrările fiind începute în 19 mai 2014.