RATBV caută o firmă de specialitate care să se ocupe de întreținerea echipamentelor şi aplicaţiilor software aferente sistemului informatizat de management al transportului în comun din Brașov, având în vedere că acesta a ieșit din garanție.
Pentru un contract de 12 luni, estimat la 49.500 euro (cu tot cu TVA), operatorul local de transport a lansat o licitație, ofertele fiind așteptate până la data de 22 martie. Câștigătorul licitației se va ocupa de mentenața sistemului integrat şi a subsistemelor din punct de vedere al aplicaţiilor software, dar și să verifice o serie de servicii oferite prin acest sistem. Nu în ultimul rând, firma va trebui să repare aparatura aferentă, dacă este cazul.
În luna ianuarie a acestui an, RATBV a mai lansat o licitație pentru mentenanța sistemului informatizat de management a transportului în comun, cu o valoare estimată de 242.308 lei, cu tot cu TVA, însă procedura a fost anulată.
Contractul pentru realizarea sistemului informatizat de transport public al RATBV, cu o valoare de 23.741.756 lei, fără TVA, a fost semnat de către Primăria Braşov în decembrie 2014 cu UTI Grup şi Radcom SRL din Bucureşti, iar pentru implementarea proiectului municipalitatea a obținut fonduri europene prin Programul Operațional Regional 2007 – 2013. Investiția a fost finalizată în luna decembrie a anului 2015. Prin acest proiect a fost realizat un sistem automat de taxare cu card contactless, unul sistem de informare a călătorilor, unul sistem de supraveghere video în stațiile RATBV,unul de management al vehiculelor, unul de prioritizare autovehicule transport public în intersecțiile semaforizate, centru de comandă și dispecerat modern.
Un punct forte al sistemului erau panourile electronice de afișare din stații, pe care, în baza datelor transmise prin sistemul GPS, călătorii pot vedea în câte minute vine autobuzul pe care îl așteaptă. La momentul respectiv se anunța că sistemul informatic va fi îmbunătățit, însă, în timp, aceste multe dintre aceste panouri au devenit tot mai „derutante”.