Site icon

FOTO. Pod de beton între Șercaia și Hălmeag. Va fi gata în opt luni și jumătate     

 Conducerea Consiliului Județean (CJ) Brașov a semnat vineri documentația de predare a amplasamentului către firma constructoare și a emis ordinul de începere a lucrărilor pentru proiectul „Pod peste râul Olt pe DJ 131P – Șercaia (DN1) – Hălmeag la km 5+001”.



Așadar, din data de 5 aprilie 2019, constructorul, SC Confer SRL Onești (care construiește și podul de la Comăna), are la dispoziție opt luni și jumătate în care să construiască podul și apoi să-l demoleze pe cel actual, avariat în urma viiturilor. Pentru construirea acestui pod, firma din Onești va încasa 6.176.199 lei, inclusiv TVA.

De proiectarea lucrărilor s-a ocupat SC Pod-Proiect SRL Iași, iar dirigenția de șantier va fi asigurată de SC Beta Cops SRL.



Podul va fi realizat din beton, va avea lungimea de 97,10 metri și lățimea de 6 metri, din care lățimea părții carosabile va ajunge la 5 metri. Infrastructura podului este formată din două culee și două pile pe fundații indirecte (piloți cu diametrul de 1,08 metri). Podul va avea trei deschideri de câte 30 de metri. Calea de rulare pe pod va avea lățimea de 5 metri, cu o bandă de circulație lată de 4 metri și două benzi de încadrare, de câte 50 cm. Pe ambele părți ale podului vor fi montate parapete direcționale.

 Actualul pod este realizat în totalitate din stejar, are o lungime de 90 de metri şi o lăţime de cinci metri. Starea podului este foarte proastă, pilonii din stejar sunt deterioraţi, iar unii dintre ei deplasaţi.  De asemenea, podina de rezistenţă şi cea de uzură sunt deteriorate. Iniţial s-a luat în calcul şi repararea acestuia actual, însă specialiştii Consiliului Judeţean Brașov au stabilit că cea mai bună soluţie este  realizarea unui pod nou. Totodată, la fiecare viitură, când Oltul aduce crengi, arbori și multe gunoaie, la picioarele podului lemn se formează „baraje” similare celor care au distrus podul de la Comăna.

„Refacerea acestui pod (de la Hălmeag – n.r.) este esențială pentru locuitorii din satele situate în dreapta Oltului – Felmer, Ticușul Vechi, Cobor –, care de mult timp sunt văduviți de o cale de acces sigură și directă înspre Făgăraș și Brașov. Ne bucurăm că putem începe lucrările la acest proiect pentru care am semnat contractul de finanțare la sfârșitul anului 2017”, a spus vicepreședintele CJ Brașov Adrian Gabor.



 Având în vedere bugetul limitat al CJ, administrația județeană a făcut demersuri în ultimii ani pentru identificarea surselor de finanțare pentru aceste tipuri de investiții. În urma acestor demersuri, s-au obținut fonduri prin Programul Național de Dezvoltare Locală – etapa a II-a. Pentru proiectul podului de la Hălmeag, MDRAP a alocat Consiliului Județean Brașov 6.344.848 lei, contribuția CJ Brașov fiind de 1.034.710 lei.

 Podul de la Voila, în etapa de proiectare

Un alt obiectiv de investiții deosebit de important pentru dezvoltarea economică a județului, dar și pentru asigurarea accesului forțelor armate ale MApN și ale NATO îl constituie construirea unui pod nou peste Olt, pe raza comunei Voila. CJ Brașov a realizat studiul de fezabilitate și proiectul tehnic și a făcut demersuri pentru identificarea surselor de finanțare. Astfel, prin Programul Național de Dezvoltare Locală se asigură pentru acest obiectiv de investiții suma de 14.716.520 lei, în condițiile în care din bugetul județului Brașov s-a alocat suma de 1.311.340 lei.

Adrian Veștea: „Noi vrem să refacem din temelii toate cele șapte poduri”

„Consiliul Județean Brașov reconstruiește podurile peste râul Olt, cel mai mare curs de apă care străbate județul nostru și cel care an de an ne cauzează probleme datorate inundațiilor. De peste 40 de ani, în județ nu s-a mai ridicat un pod de la zero, dar noi vrem să refacem din temelii toate cele șapte poduri care sunt în responsabilitatea nostră, fiind situate pe drumurile județene”, spune președintele CJ Brașov Adrian  Veștea.



 Situația podurilor peste Olt administrate de Consiliul Județean Brașov 

Exit mobile version