Preşedintele Organizaţiei Municipale PNL Braşov, Adrian Oprică, unul dintre oamenii care se luptă pentru ca Gara Braşov să treacă în administrarea Primăriei Braşov, a declarat că este siderat de tot ceea ce se întâmplă la CFR Călători, CFR Infrastructură şi Ministerul Transporturilor, acolo unde cei care conduc instituţiile respective se întrec în gafe şi au un mod propriu de a se raporta la ceea ce înseamnă un transport feroviar de bună calitate şi gări decente pentru călători.
Pentru noul director al CFR Infrastructură, Constantin Axinia, motivele de laudă sunt de-a dreptul amuzante, logica şi matematica celui care se îngrijeşte de infrastructura feroviară din România fiind cel puţin îndoielnice. „De parcă nu ar fi suficient că gările arată cum arată, că trenurile sunt cum sunt şi se deplasează pe anumite porţiuni extrem greu, acum vine şi noul şef al CFR SA să ne explice că trebuie să fim mulţumiţi că vom ajunge până la sfârşitul anului la o viteză medie pe căile ferate, de 80 km/oră, de la 45 km/oră cât este în prezent. Fie logica directorului CFR este îndoielnică, fie îi ia pe călători de proşti, pentru că în mod clar, nu este acelaşi lucru să călătoreşti cu 80 de km/h pe toate rutele, cu a călători cu 160 km/h pe anumite tronsoane – prea puţine şi prea scurte aş spune eu, în timp ce, pe majoritatea se merge, în continuare, cu 40 de km/h, sau chiar 15-30 km/oră, cum este pe tronsonul Predeal – Braşov şi la intrarea în gara Braşov….”, a spus Adrian Oprică.
Adrian Oprică a mai adăugat că speră ca cei care pot clarifica foarte simplu situaţia majorităţii gărilor din ţară, aflate într-o stare deplorabilă, să nu judece după aceeaşi logică total lipsită de sens.
„Nu cred că mai e un secret pentru nimeni că Primăria Braşov se luptă de ani buni să ia în administrare gara Braşov, însă cei în măsură să o cedeze se încăpăţânează să o ţină la ei, deşi este evident că nu sunt în stare să asigure condiţii decente. Sper, totuşi, să nu se apuce să judece cu aceeaşi logică, şi să facă o medie, cum au făcut în ceea ce priveşte viteza de deplasare pe calea ferată. Nu de alta, dar poate ne trezim că face iar o medie şi ne spune că dacă, spre exemplu, Gara Sinaia este cotată ca fiind «de lux», în urma reabilitărilor făcute acolo, atunci pot fi alte şapte în stare deplorabilă, iar noi toţi ar trebui să fim mulţumiţi….”, a mai declarat liderul Organizaţiei Municipale PNL Braşov.
PNL Braşov a început campania de strângere de semnături “Vrem o gară ca afară”, pentru a determina Ministerul Transporturilor să cedeze administrarea gării către Primăria Braşov, aceasta fiind singura şansă pentru ca Braşovul să aibă cu adevărat o gară europeană. PNL Braşov a adunat 12.000 de semnături la corturile aflate în oraş până la startul campaniei electorale, dar are nevoie de sprijinul braşovenilor pentru a continua să semneze în mediul online petiţia care susţine trecerea gării Braşov în administrarea Primăriei.