CFR a scos la licitație întocmirea documentației tehnice pentru reecontruirea podului de la Budila, dărâmat anul trecut de inundații. Contractul pentru documentație este estimat la 352.000 de lei, iar ofertele pot fi înscrise până la data de 26 august.
„Vă confirm că a fost publicat pe SICAP anunțul pentru «,Reconstructie pod si amenajare albie km 17+318, linia 317 Harman-Intorsura Buzaului (Expertiza, D.A.L.I. si Proiectare)» de pe raza Sucursalei Regionale de Căi Ferate Brașov. Este vorba despre podul de la Budila”, a precizat pentru newsbv.ro Oana Brânzan, șef Serviciu Comunicare Mass-Media în cadrul Companiei Naționale CFR.
Podul de la Budila, judeţul Braşov, s-a prăbuşit în pârâul Târlung pe 30 iunie 2018, din cauza viitorii, lăsând calea ferată suspendată. Podul se află pe sectia CF neinteroperabilă Hărman – Intorsura Buzăului, care la momentul producerii incindentului era administrată de un operator privat.
Calea ferată de interes local Braşov – Întorsura Buzăului a fost dată în exploatare în 1931, fiind gândită inițial să lege Braşovul de Galaţi, prin Nehoiaşu. Joncţiunea nu s-a mai realizat niciodată, dar clădirile grandioase de gări stau mărturie pentru amploarea proiectului. Pe această linie a funcţionat până acum şi cel mai lung tunel din România, prevăzut încă de la început cu gabarit de linie dublă şi electrificare.