Primăria Brașov a stabilit cum va arăta pasajul hobanat care va trece peste Gara Mare, însă până la începerea lucrărilor va mai trece o perioadă. Deocamdată, proiectul este în faza obținerii avizelor și acordurilor pentru Studiul de fezabilitate. Astfel, pentru acest studiu a fost obținut certificatul de urbanism, dar și acordul de principiul de la CFR SA.
„Urmează ca acest proiect să fie avizat de Comisia de Circulație a Municipiului Brașov, apoi vor fi începute demersurile pentru obținerea avizelor de la Agenția pentru Protecția Mediului și de la alte instituții. După ce vom trece și de aceste etape vom putea supune aprobării Consiliului Local Braşov indicatorii tehnico-economici aferenţi investiţiei”, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov Sorin Toarcea.
Pentru construirea pasajului hobanat va face legătura între Bulevardul Gării și strada Camil Petrescu (din zona nouă a cartierului Tractorul) au fost propuse trei scenarii, iar reprezentantul Primăriei Brașov, Sorin Toarcea, a afirmat că a fost aleasă o combinație între primul scenariu și cel de-al treilea.
Astfel, traseul pasajului va ocoli o staţia electrică de pe fosta platformă industrială Tractorul (soluție prevăzută în scenariul 2 ), iar accesul din Bulevardul Gării, Bulevardul Gării se va face pe 2 bretele. În acest context, cele trei benzi ale Bulevardului Gării, de pe sensul de mers spre Gară, vor fi trecute în subteran (scenariul 3).
Pasajul se va construi peste cele 15 linii de cale ferată dintre gară şi Tractorul. Lungimea totală a pasajului va fi de 761 de metri, din care 533 de metri vor fi deschiderile, respectiv partea suspendat. În total, pasajul va avea 14 deschideri între piloni la care se adaugă zona hobanată, cu o deschidere de 160 de metri.Înălțimea stâlpilor centrali, care va susține cablurile în zona hobanată va fi de 47,12 metri.Pasajul va avea 4 benzi, câte 2 pe sens și piste pentru bicicliști. Pistelele de biciclete, una va fi în spirală, pentru coborâre spre gară, iar cealaltă va veni prin spatele Sălii Sporturilor și va urca spre pasaj, practic nu va urmări traseul rutier.
Potrivit proiectantului, prin realizarea acestui pasaj, gradul de încărcare al intersecţiei strada Independenţei – strada 13 Decembrie va scădea de la 125% la 75,6%. Traficul rutier de pe strada Hărmanului (care reprezintă o variantă de acces în zona Coresi) nu va fi influenţat în nici un fel.
Costul investiției va fi dat de studiul de fezabilitate și de proiectul tehnic, însă potrivit evaluării realizate de Banca Mondială în cadrul contractului de asistență cu Primăria Brașov, acesta este de aproximativ 9,31 milioane euro.