Site icon

Transportul metropolitan va ajunge la Codlea și Râșnov, din 23 decembrie. Autobuzele RATBV vor fi concurate de liniile private până în 30 iunie 2021

După ce a primit avizul Consiliului Concurenței, Asociația Metropolitană de Transport Brașov și primăriile au început demersurile pentru introducerea transportului metropolitan în mai multe localități. Cele mai avansate din acest punct de vedere sunt localitățile Râșnov și Codlea, unde liniile RATBV vor ajunge în 23 decembrie, dată confirmată atât de președintele asociației, Dragoș David, cât și de autoritățile locale.



De altfel, la Râșnov s-au făcut chiar și probe, pe traseul viitoarei linii 120 fiind scos un autobuz MAN de mare capacitate, vehicul care va deservi în viitor linia. Pe linia 120, o călătorie va costa 5 lei, iar un abonament 170 de lei. Această linie va putea fi folosită și de locuitorii din comuna Cristian. De altfel, cele două localități vor împărți cheltuielile. 

În ceea ce privește linia 220, Brașov – Codlea, un bilet va costa 5 lei, iar un abonament 170 de lei. 



Tot în „primul val” de extindere sunt și localitățile Prejmer și Feldioara, însă despre aceste localități nu au fost oferite încă informații.  În etapele următoare, autobuzele RATBV vor ajunge și în Zărnești, Vulcan, Hălchiu, Hărman,  Teliu, Vama Buzăului, Tărlungeni și Budila. 

De altfel, extinderea transportului metropolitan nu este atât de simplă. Pe de o parte, trebuie rezolvate unele probleme ce țin de operatorul de transport, cea mai importantă fiind angajarea șoferilor. Pe de altă parte, trebuie rezolvate problemele birocratice. Mai exact, pentru ca cei de la RATBV să poată semna contractul cu primăriile, este nevoie de hotărâri de Consiliu Local emise de toate unitățile administrativ-teritoriale care fac parte din asociație. Consiliul Local Brașov a emis deja actul normativ în acest sens, iar până în data de 20 decembrie ar trebui ca toate cele 17 localități care fac parte din asociație să aprobe hotărâri similare. 



O situație specială pare a fi la Predeal, unde nu există Consiliu Local, legislativul local fiind în procedură de dizolvare. Pentru o eventuală linie Brașov – Predeal, Asociația Metropolitană de Transport Brașov nu a pregătit un studiu de oportunitate, așa cum a făcut în cazul celorlalte localități. 

Ce se va întâmpla cu operatorii privați 

Pentru o perioadă, liniile metropolitane ale RATBV vor fi concurate de actualii operatori privați, ale căror licențe sunt prelungite până la data de 30 iunie 2021. Inițial, prin OUG 51/2019, licențele operatorilor au fost prelungite până la data de 30 iunie 2023, însă, în 12 decembrie, Guvernul și-a asumat răspunderea pe abrogarea ordonanței, acceptând două amendamente din cele opt depuse de parlamentari. Unul dintre amendamente a vizat tocmai valabilitatea licențelor de transport. 

 

Exit mobile version