Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Veştea, a declarat că modernizarea drumului de la Valea Doftanei la Săcele va fi o alternativă la DN1, subliniind, totodată, că această variantă este necesară şi după ce vor începe lucrările la autostrada Comarnic-Braşov, când vor exista organizări de şantier în mai multe zone şi traficul va fi şi mai aglomerat.
Veştea a menţionat, de asemenea, că, în weekend, „a luat la picior” Valea Doftanei, împreună cu ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
„Există o preocupare a PNL, a Guvernului Ludovic Orban, ca, în prezent, să existe o alternativă la DN1, acea variantă să fie prin Câmpina, pe Valea Doftanei, până la Săcele. Am parcurs la picior toată zona respectivă şi am convingerea că, în perioada următoare, vom preda acest amplasament, cum am discutat, CNI (Compania Națională de Investiții – n.n.), pentru a începe lucrările şi pentru a avea o alternativă la DN1. Este o variantă care trebuia făcută de foarte multă vreme, deoarece când vor începe lucrările pentru autostrada Comarnic-Braşov vor fi foarte multe zone cu organizări de şantier şi, din acest punct de vedere, este foarte bine să avem şi o astfel de variantă alternativă”, a afirmat preşedintele CJ Braşov.
Ministrul Lucian Bode a scris, pe pagina sa de Facebook, că „folosirea DJ 102I (Câmpina – Valea Doftanei – Săcele) reprezintă o alternativă pe care am luat-o în calcul, reabilitarea acestui tronson de 55 de kilometri aducând beneficii atât cetăţenilor care tranzitează Valea Prahovei, cât şi locuitorilor din zonă”.
Lucrările nu vor începe prea curând
Pentru a se realiza acest proiect, în primă fază, amplasamentul va trebui predat către CNI, iar terenul pe care urmează a se realiza lucrările trebuie să aibă o situație juridică „lacrimă”. Apoi va trebui derulată procedura de achiziție a serviciilor de realizare a studiului de fezabilitate, după care va urma elaborarea propriu zisă a acestui document și aprobarea lui de către Guvernul României. În etapa următoare va trebui derulată procedura de achiziție pentru proiectarea și execuția lucrărilor, după care se va putea realiza investiția. Toate aceste proceduri birocratice vor consuma timp, iar dacă vor apărea și contestațiile la licitații, termenele se vor prelungi foarte mult.