Explozia efectivă a cumpărăturilor s-a produs în săptămâna în care mai multe restricții au fost comunicate la nivel național ( săptămâna 19-15 martie) înregistrându-se o creștere generală de 76% față de aceeași săptămână a anului anterior, pentru toate categoriile monitorizate de RetailZoom. E sătămâna în care s-a anunțat și suspendarea cursurilor, inițial până pe 22 martie, cu posibilitate de prelungire. În același timp, stocurile din magazine s-au epuizat pentru anumite produse pe fondul unei cereri fără precedent. Retail Zoom monitorizează vânările din Carrefour Hypermarket, Carrefour Market, Cora, dm, Inmedio, Mega Image, Shop&Go, Metro, Penny Market, Profi, Xpress și din peste 3.000 de magazine din comerțul modern internațional. Au fost monitorizate vânzările a 183 de categorii alimentare, de îngrijire personală și a casei
Top ul de 25 categorii alimentare ce au contribuit cel mai mult la creșterea de 75 din săptămâna 11 2020 vs 2019 a sectorului alimentar este reprezentat de ingrediente de bază pentru pregătirea meselor, în principal carne și mezeluri, ulei, brânză, apă, fructe și legume, conserve și produse de băcănie.
Pe lângă acestea însă, alte categorii ce au înregistrat minim 300% creștere, au fost conservele de carne 625% alcoolul pur 418% si drojdia 366%. Produsele de igienă personală au înregistrat un salt al vânzărilor în prima săptămâna a restrictiilor generate de inceputul epidemiei Coronavirus în România.
Hârtia igienică si săpunul au înregistrat vânzări uriașe, contribuind cel mai mult la creșterea efectivă a vânzărilor de produse dedicate îngrijirii personale, în timp ce servețelele umede au devenit produsul campion al creșterilor vânzărilor de aproape 8 ori față de aceeași perioadă a anului trecut.
În săptămâna 19-15 martie se produce prima explozie a vânzărilor, înregistrându se o creștere generală de 76% față de aceeași săptămână a anului anterior, pentru toate categoriile monitorizate de RetailZoom.
- Este de remarcat faptul că 29 dintre categoriile monitorizate au inregistrat creșteri de peste 100 vs 2019 ,23 dintre acestea fiind categorii de produse alimentare
- Coșul de cumpărături în această perioadă a fost compus preponderent dintr un mix de categorii de stocare ce au contribuit cel mai mult la cresterea generală Între toate tipurile de produse, cea mai mare creștere au înregistrat o produsele de îngrijire personală 113 urmate de cele de curățenie sau de îngrijire a casei 100 și de cele alimentare 75 Pentru toate aceste grupe de produse creșterile sunt fără precedent față de nivelul obișnuit al unei săptămâni, rivalizând cu vânzările premergătoare Paștelui sau Crăciunului
- Creșterea vânzărilor pentru produsele alimentare a concurat, spre exemplu, cu perioada vânzărilor de Paște din 2019 Spre exemplu, cumpărăturile de produse de băcănie au atins în această săptămână de două ori și mai bine 110 valoarea înregistrată anul trecut de Paște, în săptămâna ce a precedat sărbătoarea pascală
- Prețurile nu au înregistrat o creștere la nivel general, ci doar pentru anumite categorii de produse, determinate în principal de unele dintre articole le listate Este posibil însă ca aceste creșteri de preț să fie vizibile începând din a doua parte a lunii martie Un comportament observat este acela al tranziției cumpărătorilor către ambalaje mai mari ce sunt, în mod evident, mai scumpe sau către produsele ieftine
- Singurele produse care înregistrează descreșteri ale vânzărilor în această săptămână sunt produsele de machiaj, parfumurile și cele de îngrijire a unghiilor