Spitalul de Pneumoftiziologie din Braşov, una dintre unităţile suport pentru preluarea pacienţilor cu COVID-19 va avea un compartiment propriu de Anestezie şi Terapie Intensivă, cu 10 paturi, aşa cum anunţase preşedintele Consiliului Judeţean, Adrian Veştea la sfârşitul lunii partie.
Potrivit monitorulexpres.ro, Compartimentul ATI va deveni însă funcţional abia la jumătatea lunii viitoare, cu condiţia să nu existe probleme în furnizarea echipamentelor deja comandate, a explicat managerul spitalului, dr. Dan Moraru. Până atunci, conducerea spitalului trebuie să rezolve şi problema personalului de specialitate pentru compartimentul ATI, un personal care în această perioadă ste mai greu de găsit ca niciodată.
Un sponsor a ajutat la amenajarea Pavilionului 3, unde va fi compartimentul ATI
Compartimentul ATI cu zece paturi va fi amenajat în Pavilonul nr. 3 al Spitalului de Pneumoftizioogie, într-un spaţiu care deja a fost igienizat şi amenajat ca atare. Pentru asta s-au investit aproape 120.000 de lei. De asemenea, compantimentul are deja cele zece paturi speciale de ATI, care au costat 160.650 de lei, iar acum aşteaptă alte echipamente de specialitate care au fost comandate, respectiv zece ventilatoare, infectomate şi infuzomate, care ar trebui să fie livrate până la sfârşitul acestei luni. Dacă aceste achiziţii au fost făcute cu fonduri publice, de la Consiliul Judeţean, managerul Dan Moraru spune că o serie de echipamente necesare funcţionării compartimentului ATI au fost cumpărate cu ajutorul unor sponsori. Electrica „a pus la bătaie” 30.000 de euro cu care au fost comandate un videolaringoscop, două defibrilatoare şi alte câteva echipamente de strictă necesitate. Îna ceste condiţii, dr. Dan Morar apreciază că „dacă nu apar probleme în livrarea comenzilor de aparatură, la finalul lunii mai încheiem şi această etapă, iar până la jumătatea lunii vitoare compartimentul nostru ATI va fi funcţional”.