Site icon

FOTO. 60 de oameni lucrează pe șantierul “Drumului e sub munte”. Artera va fi o alternativă pentru DN1 și o legătură mai rapidă cu Transfărăgășanul

Modernizarea drumului interjudeţean DJ 104A, DJ 105C, DJ 105P, cunoscut sub numele de „Drumul de sub munte”, a fost reluată în această primăvară, o dată cu emitearea ordinului de reîncepere a lucrărilor transmis către antreprenorul clujean SC Diferit SRL. Conform informaţiilor furnizate de Marius Man, şeful şantierului, în prezent se lucrează la refacerea podurilor şi a podeţelor situate pe traseul de peste 50 de km al acestui drum, până acum, fiind realizate şase podeţe transversale noi cu deschiderea de 2 metri. Lucrările la „drumul de sub munte” au început în septembre 2019 şi vor fi finalizate în terme de 33 de luni.

„Acesta este primul şi cel mai mare proiect cu finanțare europeană accesat de Județul Brașov în domeniul infrastructurii rutiere, cu o valoare toată de 146.864.245,94 lei, fondurile fiind asigurate prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 6 Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională. Proiectul nostru este printre cele mai importante investiţii în curs de implementare la nivelul Regiunii Centru. Modernizarea «Drumului de sub munte» va aduce beneficii însemnate locuitorilor din Ţara Făgăraşului şi va genera dezvoltarea economică a întregii zone. Lucrările se încadrează în graficul stabilit şi vor continua într-un ritm susţinut”, a spus Adrian Veștea, președintele Consiliului Judeţean Braşov. 

Trei podeţe noi intră în lucru în următoarea perioadă 

Pe lângă cele şase podeţe noi deja construite, un alt podeţ este în lucru, iar alte trei podeţe – unul cu deschiderea de 4 metri şi două cu deschiderea de 5 metri – urmează să intre în şantier, acum fiind în lucru variantele de ocolire a acestora, spune reprezentantul constructorului, Marius Man. Cele trei podeţe care vor intra în lucru sunt situate pe tronsonul Ucea de Sus – Victoria – Viştea de Sus – Drăguş. De asemenea, sunt deschise lucrările la trei poduri: podul din localitatea Sâmbăta de Sus – la care continuă reparaţiile capitale începute toamna trecută, podul de la Viştea de Sus şi podul peste râul Berivoi de la Recea, la acestea din urmă fiind realizate reparaţii la infrastructură şi urmând etapa desfacerii suprastructurii. O altă lucrare va fi deschisă în această săptămână pe raza comunei Recea, la podul peste pârâul Racoviţă care urmează să fie reconstruit din temelii. Constructorul analizează posibilitatea demarării reparaţiilor capitale la alte două poduri.

60 de oameni pe şantierul „Drumului de sub munte” 

Aproximativ 60 de oameni, mecanici, şoferi, muncitori, personal TESA, sunt angajaţi pe şantier şi îşi desfăşoară activitatea respectând normele de protecţie sanitară şi distanţare socială impuse în această perioadă. Reparaţiile capitale sau, după caz, refacerea în totalitate a celor 15 poduri şi 105 podețe transversale situate pe „Drumul de sub munte” sunt primele tipuri de lucrări care se realizează în cadrul proiectului.

Pe măsura finalizării acestora, constructorul va continua cu refacerea părţii carosabile, a acostamentelor şi trotuarelor, reparaţii la 164 de podeţe de drumuri laterale şi 401 podeţe de acces, consolidări de maluri, amenajarea staţiilor de trasport public în comun şi refacerea drumurilor laterale.

Reamintim că ordinul de începere a modernizării drumului interjudeţean DJ 104A, DJ 105C, DJ 105P (format din DJ 104 A, km 0+000-45+000, DJ 105 C, km 6+300-3+800, DJ 105P, km 0+000-3+800), a fost dat pe 24 septembrie 2019. Valoarea contractului de execuţie a lucrărilor este de 141.594.653,28 lei (inclusiv TVA), iar antreprenorul are la dispoziție 33 de luni pentru a realiza toate lucrările cuprinse în proiect. Drumul interjudeţean străbate localitățile Șinca Veche, Șercăița, Bucium, Mărgineni, Sebeș, Recea, Gura Văii, Lisa, Sâmbăta de Sus, Drăguș, Viștea de Sus, Victoria şi Ucea de Sus, urmând să fie o alternativă la DN 1 şi să asigure un acces mai direct spre Transfăgărăşan. 

Exit mobile version