Site icon

Raiffeisen Bank, avertisment pentru clienţii săi care fac cumpărături online

Având în vedere că în ultima perioadă a crescut volumul tranzacțiilor online, Raiffeisen Bank a transmis o avertizare în care este prezentat un set de recomandări pentru persoanele care folosesc acestă modalitate de plată. Această avertizare vine în contextul în care riscul golirii conturilor de către „hoţi informatici” este destul de mare. 

Cum poți evita eventualele furturi informatice:

• Cumpărăturile trebuie făcute numai de pe site-uri securizate. Au un „lăcățel” în bara de adresa, iar link-ul începe cu https:// și nu cu http:// (S = securizat).

Ofertele de pe pagini web necunoscute trebuie evitate, mai ales pe cele care par de nerefuzat – de cele mai multe ori, nu sunt reale. Cel mai bine este să fie folosite  site-uri de pe care au mai fost făcute comenzi. 

Atenție la e-mailurile înșelătoare, la SMS-urile sau apelurile telefonice care îți cer datele. Codul PIN nu se spune nimănui. Nici numărul cardului, data de expirare, codul de autentificare sau parola. Raiffeisen Bank nu solicita niciodată, prin niciun fel de mediu datele personale.

Este recomandat să se folosească un nume de utilizator și parole unice pentru fiecare cont. În acest fel este redus riscul de compromitere a conturilor, în cazul în care datele de acces ajung în posesia altcuiva.

Cel mai sigur este să fie introduse datele cardului de fiecare dată când se fac cumpărături și să fie evitată  salvarea lor pe site-urile comercianților.

Link-urile primite pe e-mail sau prin mesaje pe rețelele de socializare ( chiar și de la prieteni) nu trebuie accesate. Uneori sunt spam-uri, trimise fără știrea destinatarilor și conțin viruși.

Este recomandată verificarea frecventă a istoricului tranzacțiilor. 

Dacă observi ceva neobişnuit: Blochează şi reemite cardul din Noul Smart Mobile. Dacă nu reuşeşti, sună la *2000 ăi te ajută operatorii băncii.

Când este indicat să-ti blochezi cardul şi să contactezi banca imediat:

• Tocmai ai dat curs unui e-mail sau telefon suspicios şi ai oferit datele cardului.
• Ai oferit informaţii despre contul sau cardul tau, în urma unei scheme de „imbogăţire rapidă”.
• Ai primit un mesaj sau un telefon suspicios care pare a fi de la banca sau de la un partener de afaceri si ai oferit informatii personale.
• Observi ceva neobişnuit la ATM, cum ar fi un dispozitiv ataşat.
• Observi o tranzacţie neobisnuitp în contul tău.
• Un angajat dintr-un magazin scoate cardul din perimetrul tau de vizibilitate pentru a-ţi procesa tranzacţia.
• Ti se cere să treci cardul prin mai multe dispozitive de plată – POS.
• Iti pierzi cardul si suspectezi o activitate frauduloasa.

Exit mobile version