Ministrul Lucian Bodea a declarat marți seară, la Digi 24, că proiectul autostrăzii Comarnic-Brașov este cel mai bun exemplu de “cum să-ți bați joc tu stat român de un proiect important de infrastructură”. Bode dă vina pe Darius Vâlcov care a inițiat un parteneriat public-privat dezastruos care a trebuit anulat de guvern.
Prin urmare, a trebuit făcut un nou studiu de fezabilitate, iar autostrada va avea un nou traseu pentru a proteja stațiunile montane.
“Întâmplător”, s-au construit foarte multe vile pe traseul acestei autostrăzi, s-au dat foarte multe autorizații de construcție care nu trebuiau date, astfel că ar fi ajuns autostrada să treacă prin etajul 6 al unor clădiri apărute exact în calea ei. Traseul autostrăzii Comarnic trecea prin curtea Palatului Cantacuzino”, spune Bode care dă ca termen de finalizare a noului proiect de 5-6 ani.
Centura Comarnic, 7 kilometri la profil de autostradă va fi scoasă la licitația de proiectare și execuție în această vară. Pentru restul autostrăzii A3 de la Ploiești la Râșnov va fi scoasă la licitație proiectarea, iar de la Sinaia spre Nord tot traseul va avea un aliniament nou. La Bușteni, unde inițial s-a discutat de o autostradă-centură precum la Comarnic, s-a decis ca drumul de mare viteză să ocolească stațiunea printr-un tunel.
Fii primul care comentează