Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, cere o revizuire a proiectului autostrazi Comarnic-Brașov. Costurile estimate sunt considerate prea mari

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, consideră că suma de aproximativ 8 miliarde de euro rezultată în urma simulării proiectantului Consitrans, este una prea mare. Acesta a transmis astăzi într-un interviu la Digi24. că nu acceptă prima variantă de cost a autostrăzii Comarnic-Brașov, cost datorat de lungimea prea mare a tunelurilor

Nu se poate, și este părerea mea, să venim cu variante care să ne ducă într-un final la o sumă apropiată de 8 miliarde de euro pe 100 și ceva de kilometri de autostradă, dacă se adoptă anumite soluții de a merge aproape mai mult de jumătate din traseu prin tunel. Înțeleg toate aceste chestiuni care țin de autoritățile locale, este o zonă turistică, este o zonă dezvoltată, trebuie să ținem cont și de specificul acelui loc, dar trebuie găsit acel echilibru, a declarat Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor

Grindeanu a dat de înțeles că ar exista interese în zonă pentru ca traseul să fie unul care să ocolească stațiunile de pe Valea Prahovei.

Tot timpul vor exista, nu doar pe Comarnic-Brașov, tot timpul au fost discuții de acest tip, dar nu e rolul meu să fac anchete. Rolul meu e să coordonez activitatea ca cei de la CNAIR să ia deciziile cele mai bune pentru statul român și pentru români și să nu țină cont de interese de acest tip. Că unii vor să tragă traseul mai la stânga sau la dreapta, sunt oameni care tot timpul vor fi, și nu doar în România. Dar atâta timp cât instituțiile iau deciziile cele mai bune și din punct de vedere financiar, cele mai bune pentru implementarea unui proiect, pot să fie 10.000 de grupuri de interese, decizia e luată din această perspectivă, a precizat Grindeanu.

Întrebat despre posibilitatea ca autostrada să fie construită în regim public-privat, așa cum declara recent premierul Nicolae Ciucă, ministrul Transporturilor spune că „este una dintre posibilități”, după ce acesta cu câteva zile în urmă declara că nu este de acord cu o astfel de soluție

Parteneriatul public-privat este una dintre posibilități, dar nu înseamnă că se va lua această decizie. Suntem în situația în care elaborăm SF, proiectul, vedem care este soluția finală și după aceea alegem una dintre variante, dar să știți că s-a mai încercat de vreo patru ori această varinată, a declarat acesta. 

Sorin Grindeanu s-a arătat însă nemulțumit de durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate și pentru proiectare, atribuit de predecesorul său.

Sigur că am o nemulțumire personală legat de durată, dar e un contract atribuit, în vigoare, oamenii se află în termenii contractului, că cei care au dat acest contract pot fi certați pentru durata acestui contract, cred că da. Totuși, aproape 5 ani e cam mult”, a mai spus ministrul.

Însă pentru moment această autostradă rămâne un proiect ambițios și de avengură, dar care a fost și este gestionat extrem de greșit, și pe care niciun Ministru al Transporturilor nu și-l poate asuma

Ministrul Transporturilor despre proiectul autostrazii Comarnic-Brasov: „Cel mai bun exemplu de cum să-ti bați joc de un proiect important”/ Traseul trecea pe la etajul 6 al unoi clădiri şi prin curtea unui palat 

Totul despre autostrada Comarnic – Brasov: Cand va fi gata, ce taxa se va pune si cat va plati statul roman in fiecare luna 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.