Site icon

Șase tone de oxizi de azot ”blocate” de autobuzele RATBV, beneficiu real pentru brașoveni 

Punerea în circulație a noilor troleibuze și autobuze electrice RATBV, precum și înnoirea flotei de autobuze cu cele mai performante motoare cu ardere internă din punct de vedere al emisiilor de substanțe poluante, acțiuni produse în perioada 2018 – 2020, a produs o scădere semnificativă a poluării în trafic.  

Potrivit contoarelor afișate pe site-ul www.ratbv.ro, doar introducerea în trafic a autobuzelor electrice și troleibuzelor, pe 25 mai 2020, a însemnat o reducere de circa șase tone de oxizi de azot (NOx), peste două tone și jumătate de CO, aproape 800 de kg de hidrocarburi și 120 de kg de particule (PM 2,5; PM 10 etc.). Oxizii de azot sunt substanțe ce produc iritarea și/sau lezarea căilor respiratorii, favorizează formarea ploilor acide, precum și a fenomenului de smog deasupra orașelor. Până la ora actuală autobuzele electrice au parcurs în Brașov peste 108.000 de km, iar troleibuzele peste 225.000 de km.

În perioada următoare flota RATBV va cuprinde 133 de autobuze electrice, electrice hibrid și troleibuze 100% electrice, cu zero emisii de carbon, mijloace de transport noi achiziționate de Primăria Municipiului Brașov, prin intermediul unor finanțări nerambursabile de la Agenția Fondului de Mediu sau din fonduri europene, prin POR – Axa 4.1, cu sprijinul MDRAP.  

O contribuție importantă la reducerea poluării generate de trafic în Brașov au avut și achiziția și punerea în circulație a autobuzelor Menarini Citymood, dotate cu motoare Euro 6, clasa C, cea mai puțin poluantă soluție existentă în domeniu. Din punctul de vedere al emisiilor de oxizi de azot, de exemplu, ele produc o cantitate de 0,08 grame/km circulat, în timp ce autobuzele Euro 3, aflate până de curând în circulație, produceau 0,5 grame/km, adică de peste șase ori mai mult. Și în ceea ce privește emisiile de particule actualele autobuze RATBV prezintă avantaje incontestabile: un autobuz Euro 3 eliberează în atmosferă o cantitate de 10 ori mai mare decât un autobuz Euro 6 clasa C: 0,0045 grame/km (Euro 6) față de 0,05 grame/km (Euro3). 

 

(P)

Exit mobile version