Carmen Topciu, prim-solistă a Operei Braşov, a fost invitată la Opera din Sydney, anul viitor, din nou, pentru a interpreta rolul principal în opera “Carmen” de G. Bizet, dar şi pentru a juca într-o nouă producţie, opera “Castelul Prinţului Barbă-Albastră”, compusă de Bela Bartok.
În 2019, ea a avut debutul absolut la Opera din Sydney cu rolul Giovanna Seymour din “Anna Bolena” de G. Donizetti şi apoi, în februarie 2020, a cântat partitura frumoasei şi pasionalei Carmen.
“Am fost invitată să joc, din nou, într-o producţie cu opera ‘Carmen’ de G. Bizet, în luna februarie. Deja am puţină istorie la Sydney, cu succes, şi directorul Operei de acolo mă apreciază foarte mult. M-au rechemat pentru a o interpreta pe Carmen şi au îndrăznit să mă întrebe dacă mi-ar plăcea să fac rolul Judith în ‘Castelul Prinţului Barbă-Albastră’ de Bela Bartok – este o lucrare pe care nu o am încă în repertoriu. La început, invitaţia a fost o surpriză, nu am putut să spun nici da, nici nu, până nu am ascultat cu mare atenţie această creaţie. Apoi, mi-a fost destul de simplu să iau o decizie fiindcă opera este superbă, iar rolul scris pentru mezzosoprană este fantastic. Muzica lui Bartok este neaşteptat de interesantă şi scrisă extrem de bine în relaţia cu textul. Bartok este o provocare, este prima lucrare a lui pe care o voi interpreta şi, mai mult decât atât, este, desigur, compusă în limba maghiară şi se cântă în original, cu traducere în limba engleză. Aşa că este o dublă provocare! Tema operei este celebra poveste a castelului lui Barbă-Albastră, numai că libretul a fost mult modificat. Este o operă, unii ar spune macabră, dar nu este aşa, este o operă în care manipularea este la ordinea zilei, cu o poveste de dragoste în care se foloseşte iubirea pentru a manipula astfel încât fiecare să-şi atingă scopul. Pe parcursul operei, Judith crede că, prin şantaj emoţional, va ajunge să-şi îndeplinească dorinţele, doar că ea este cea care are de pierdut, în final fiind ascunsă şi închisă în castel, după a şaptea uşă, împreună cu celelalte trei soţii ale lui Barbă-Albastră”, spune mezzosoprana Carmen Topciu.
Partener de scenă îi va fi basul Daniel Sumegi în rolul lui Barbă-Albastră, în timp ce conducerea muzicală îi va aparţine italianului Andrea Molino. Regia artistică a spectacolului este semnată de Andy Morton.
În ciuda epidemiei actuale şi a restricţiilor impuse, Carmen Topciu este optimistă în privinţa faptului că va putea ajunge pe scena australiană:
“Ceea ce avantajează în această perioadă continentul australian este vremea pentru că în lunile ianuarie – martie este plină vară şi acolo va fi stagiune estivală. Producţia cu ‘Carmen’ va avea loc în aer liber, iar opera lui Bartok se va juca în sala ‘Joan Sutherland’ de la Sydney Opera House, desigur, în prezenţa unui număr redus de spectatori”.