Site icon

În maxim 12 luni, în Brașov vor circula și autobuze hibrid. Primăria Brașov a anunțat și pe ce linii

Primăria Brașov a semnat contractul pentru achiziția a 10 autobuze hibrid marca Mercedes. Valoarea contractului este de 13 milioane lei, fără TVA. Conform declarației primarului Allen Coliban, vehiculele vor circula pe liniile 25, 28, 40, care leagă centrul orașului de zona Bartolomeu-Stupini. Autobuzele au lungime de 12 m și o capacitate de peste 100 locuri, peste cele Diesel din generația veche.  De asemenea, autobuzele beneficiază de un sistem de încălzire suplimentară. 

„Este o achiziție cu impact direct asupra mediului, îmbunătățim zona aceasta sensibilă a calității aerului în Brașov. Reducerea emisiilor poluante este estimată la 17% pe liniile deservite, respectiv 96.213 kg dioxid de carbon/an, 1.291 kg oxizi de azot/an, 170,5 kg hidrocarburi/an. Cred că introducerea mijloacelor de transport public prietenoase cu mediu ar trebui să fie un element de mândrie pentru brașoveni și un element care să ajute la creșterea utilizării transportului în comun”, a declarat primarul Allen Coliban.

Noile autobuze hibride vor înlocui în circulație autobuze mai vechi din parcul RATBV S.A. precum cele Diesel Euro 3 (Mercedes Conecto, MAN A74) și vor disponibiliza autobuzele mai noi (Mercedes Citaro, BMC Procity și Menarinibus) pentru a fi utilizate pe alte trasee urbane și metropolitane. Principalul avantaj al modelului de autobuz ce va fi livrat de Mercedes Benz în cadrul acestui contract este tocmai consumul redus de combustibil, și, implicit, emisiile reduse de bioxid de carbon, în special în momentul pornirii, când noxele sunt mult mai mari.

„Atunci sistemul hibrid intervine și reduce fantastic și consumul de combustibil, dar și noxele de dioxid de carbon emise de autobuzul Citaro hibrid”, a spus Valeriu Zaharia, CEO Mercedes-Benz Trucks&Buses România.

Un alt avantaj este și confortul pe care aceste autobuze îl oferă.  Este un autobuz încăpător pentru un autobuz cu propulsie alternativă, și vorbim de confort atât din punctul de vedere al șederii pe scaun, cât și din punct de vedere termic, nefăcându-se rabat de la încălzire iarna sau aer condiționat vara. Deci, confortul este extraordinar, și sperăm, cu asta, să convingem brașovenii să utilizeze aceste autobuze, pentru că este un efort deosebit și sunt convins că îl vor aprecia și vor dori să exploateze acest avantaj

Exit mobile version