Pe lângă fondurile structurale din ciclul bugetar 2014 – 2020, Consiliul Județean Brașov ar putea avea și varianta Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru finanțarea proiectelor incluse în Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor (SMID). Acesta a fost inclus în ultima versiune a PNRR, alături de alte SMID-uri din România.
Dacă va primi finanțarea pentru SMID, Consiliul Județean va trebui să implementeze toate proiectele până în vara anului 2026, în condițiile în care nu este gata nici Studiul de fezabilitate, iar până la semnarea contractului de finanțare este nevoie multe alte documente, inclusiv de hotărâri de consiliu local din partea celor 58 de unități administrativ-teritoriale.
„Cea mai mare alocare (840 milioane euro) este prevăzută pentru investițiile de modernizare, completare și dezvoltare a SMID-urilor în corelare cu PJGD / PMGD. Estimarea necesarului investițional la nivel de județ a fost realizată pe baza planurilor județene de gestionare a deșeurilor, adoptate sau în curs de adoptare, și a studiilor de fezabilitate pentru proiecte de SMID aprobate (SMID Galați) sau aflate în pregătire (SMID Ilfov, SMID Brașov, upgrade SMID Sibiu, Bistrița Năsăud, Bacău, Sălaj, Dâmbovița)”, se arată în ultima versiune a PNRR ce a fost trimisă la Bruxelles.
Valoarea totală a proiectelor SMID Brașov este estimată la suma totală de 114 milioane de euro, din care 60 reprezintă costul estimat pentru realizarea Centrului de Management Integrat al Deșeurilor de lângă Brașov.
Pentru ce a mai primit Brașovul bani prin PNRR
În PNRR este inclus și proiectul legăturii feroviare Brașov – Aeroport, un proiect estimat la 300 milioane de euro. De asemenea, în PNRR se face referire și la trenul metropolitan (cumpărarea de garnituri care să fie operate de Asociația Metropolitană de Transport Brașov).
Nu în ultimul rând, dacă se aprobă PNRR în actuala forma, în județul Brașov se vor realiza și lucrări de prevenire a inundațiilor. La nivel național au fost identificate 35 de
proiecte, cu o suprafață deservită de 442.407,66 ha, și o estimare bugetară de 323.400.000 euro. În județul Brașov sunt prevăzute intervenții doar asupra canalelor de desecare și a stațiilor de pompare pentru evacuare, în vederea prevenirii și gestionării riscului de inundații în zonele Hărman-Prejmer și Bârsa – Vulcănița.
In continuare se sustine aberatia ca legatura feroviara cu aeroportul ar costa 300 de milioane de Euro,adica mai mult decat constructia aeroportului ceea ce este in mod cert o prostie!!! Dar vad ca oameni cu functii si oarecare experienta in administratie sustin in continuare o asemenea gluma !!!