Accesul la Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor, pentru eliberarea unor noi cărți de identitate sau certificate de căsătorie se va putea face numai cu Certificatul Verde.
Primăria municipiului Brașov a venit ieri cu o precizare în acest sens, după ce luni anunțase că persoanele nevaccinare își pot face acte de identitate noi, fără nicio restricție și pot obține certificate de deces și de naștere fără a prezenta Certificatl COVID-19.
„Având în vedere prevederile H.G. nr. 1130 din 22.10.2021 pentru modificarea anexelor nr. 2 şi 3 la H.G. nr. 1090/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10.10.2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, pentru situaţii urgente – de exemplu: eliberare certificat de deces, certificat de naştere şi altele asemenea, nu este necesară prezentarea unui certificat verde, a unei dovezi că persoana respectivă se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 sau unui rezultat negativ la unul dintre testele COVID-19, RT-PCR sau antigen. Celelalte categorii de persoane care solicită alte tipuri de documente Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanei – încheierea căsătoriei, eliberarea actelor de identitate, duplicate a actelor de stare civilă – trebuie să prezinte unul dintre următoarele documente: certificat verde care atestă că au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2, nu mai vechi de 72 de ore, sau rezultatul negativ al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore; dovada eliberată de autorităţile abilitate pentru persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi după confirmarea infectării cu virusul SARS-CoV-2”, a precizat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov.