Site icon

În plină pandemie, directorul DSP Braşov a intrat în conflict cu medicii de familie, printr-un simplu mesaj. Răspunsul Patronatului Medicilor de Familie Brașov: “Ați încercat să veniți în sprijinul nostru?”

Andrea Neculau - foto stanga

Numită de puțin timp pe funcția de director al Direcției de Sănătate Publică Brașov, Claudia Bularca a reușit contra-performanța de a-și atrage antipatia unor medici de familie, print-un simplu mesaj transmis președintelui Patronatului Medicilor de Familie Brașov, dr. Ana Sestacova. Această mutare neinspirată a fost făcută de reprezentanta DSP zilele trecute, într-o perioadă în care, în mod normal, medicii și autoritățile sanitare ar trebui să facă front comun pentru a accelera vaccinarea și pentru a reduce numărul infectărilor cu noul coronavirus. 

În acest context, directorul  DSP Braşov i-a transmis un mesaj președintelui Patronatului Medicilor de Familie Brașov, dr. Ana Sestacova, prin care îi spunea că nu înțelege care “este rostul” acestei structuri și că medicii de familie nu fac altceva decât să se plângă.

Mesajul în cauză a fost făcut public de dr. Ana Sestacova pe rețelele de socializare:

“Astăzi am primit un mesaj de la directorul DSP Braşov: „Buna ziua,
Din păcate și la DSP curg nenumărate reclamații și sesizări la adresa medicilor de familie. Nu pot decât să mă întreb în ce anume constă implicarea așa-numitului Patronat al medicilor de familie în pandemie – alta decât doar să vă plângeți. Noi întotdeauna am încercat să venim în sprijinul dumneavoastră. Pentru noi important este pacientul așa cum ar trebui să fie și pentru dumneavoastră. Mulțumesc de înțelegere!””. 

După ce a publicat acest mesaj transmis de noua șefă a DSP, reprezentanta Patronatului Medicilor de Familie Brașov (PMFBv) i-a comunicat public că în atribuțiile acestei structuri nu intră disciplinarea medicilor:

“Cu toate acestea,  PMFBv i-a informat, nu o dată, atât pe medicii de familie cât și pe cei din alte specialități despre reglementările privind acordarea serviciilor medicale, în corect, respectând legislația. Drept dovadă, vă stă la dispoziție documentația de corespondență cu Casa de Asigurări de Sănătate și  Direcția de Sănătate Publică Brașov. Corpurile de control ale instituției pe care o conduceți, vă sunt subordonate dumneavoastră și nu organizației patronale… Și dacă tot există plângeri, ce vă împiedică să luați măsurile necesare, bineînțeles, dacă aceste plângeri sunt fondate? Totodată, vă aduc la cunoștință că există corpuri de control și la nivelul altor instituții, iar partea disciplinară este în subordinea Colegiului Medicilor”. 

De asemenea, președintele Patronatului Medicilor de Familie Brașov i-a amintit directorului DSP Braşov că în perioada stării de urgență, medicii de familie din Brașov “au numărat 30.000 de pastile de cloramină și împărțeau echipamente de protecție … în timp ce dumneavoastră erați baricadați în birouri pentru a fi protejați de virus… Știți câți medici de familie au murit? Probabil, vă veți informa după aceasta postare…”.

“În DSP Braşov mai sunt oameni care nu dau ordine, ci încearcă să găsească soluții”

Ba mai mult, dr. Ana Sestacova a explicat și care este motivul pentru care “mai merge colaborarea” cu DSP Braşov: 

“Pentru că printre angajații acestei instituții încă se află oameni implicați, în fața cărora mă înclin. Aceștia nu dau ordine, ci împreună  cu colegii mei încearcă să găsească soluții viabile și să facă o analiză atenta a situațiilor întâmpinate. Acest lucru se datorează predecesoarei dumneavoastră (dr. Andrea Neculau – n.n.), care a încercat să găsească și să implementeze niște circuite viabile atât pentru pacienți cât și pentru medici. Ea este medic de familie și cunoaște situația din teren”. 

“Ne plângem atunci când vaccinăm fără mănuși  și devenim secretarii dumneavoastră”

Nu în ultimul rând, dr. Sestacova i-a amintit actualului director al DSP  Braşov că medicii de familie se plâng “atunci când vaccinăm fără mănuși și devenim secretarii dumneavoastră, pentru eliberarea unor concedii medicale în baza unor decizii iresponsabile, când vă trimitem hârtii total inutile, când lucrăm la noile softuri unde introducem manual date personale, ce ne îngreunează munca de vaccinare, când împărțim tichete de masă, când monitorizam câte 30-40 de pacienți pe zi gratis, iar după toată nebuloasa creată în cabinete, mai sunt și medici care și-au asumat riscul de a testa (cu toate că nu au condiții necesare, riscând să se infecteze și să-și infecteze echipele)”. 

“Zilnic cel puțin 10 pacienți îmi spun că nu pot lua legătura cu instituția dumneavoastră”

Dr. Ana Sestacova a lansat public încă o întrebare către noul director al DSP, pe care spune că nu o cunoaște personal: 

“Ați încercat să veniți în sprijinul nostru? Cum? Eu nici măcar nu vă cunosc, iar cabinetul meu nu a văzut vreun sprijin din partea excelenței voastre. Ați încercat să veniți în sprijinul pacienților? Cum? Zilnic cel puțin 10 pacienți îmi spun că nu pot lua legătura cu instituția dumneavoastră”. 

De altfel, problema centralei DSP la care nu răspunde nimeni a fost ridicată de mulți brașoveni în ultima perioadă, însă noul director a declarat săptămâna trecută că acest aspect a fost rezolvat, cu sprijinul Direcției de Asistență Socială Brașov, care a pus la dispoziție 60 de asistenți medicali din sistemul școlar. 

De ce nu răspunde nimeni la call-center-ul DSP Brașov. Directorul instituției spune că problema s-a rezolvat

Exit mobile version