Asociația Metropolitană de Transport Brașov a obținut o finanțare europeană pentru realizarea unui studiu de fezabilitate și a unor studii de prefezabilitate pentru proiectul trenurilor metropolitane.
Conform anunțului reprezentanților agenției, studiile de prefezabilitate se vor realiza pentru doua noi cai ferate, respectiv Râșnov – Bran și Aeroportul Internațional Brașov – Bod.
Una dintre cele două investiții este un vis vechi al fostului președinte al Consiliului Județean Brașov, Aristotel Căncescu. Planul lui era ca pe traseul Râșnov – Bran, cu o lungime de 13 km, să se realizeze o cale ferată cu ecartament îngust, pe care să circule o mocăniță. Ba mai mult el avea în plan chiar să îngusteze un sector al actualei căi ferate – între Gara Râșnov și cartierul Romacril, cu o lungime de aproape 2 km – asta în condițiile în care linia ferată Brașov – Zărnești (pe care este acel traseu) este de importanță strategică.
Revenind la proiectul actual al Asociației Metropolitane de Transoport, acesta prevede că, în ceea ce privește studiile de fezabilitate, acestea vor fi realizate pentru traseele Brașov – Zărnești, Brașov – Codlea, Brașov – Sfântu Gheorghe, Brașov – Întorsura Buzăului, Brașov – Rotbav, Brașov – Predeal.
Valoarea totala a proiectului pentru care a fost obținută finanțarea europeană se ridică la 15.504.173,75 lei, iar beneficiarul va plăti o cofinanțare de 310.083,47 lei.
Pentru partea de proiectare și execuție propriu-zisă a lucrărilor, autoritățile brașovene în parteneriat cu CFR urmează să acceseze o nouă finanțare europeană.