Consiliul Tehnico- Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a avizat în data de 28 Decembrie Studiul de Fezabilitate pentru proiectul Autostrada Sibiu- Făgăraș. Autostrada, cu o lungime de circa 68 de kilometri, are o valoarea totală estimată la circa 7,5 miliarde de lei.
Proiectanţii care se ocupă de sectorul de autostradă Făgăraş – Sibiu au finalizat studiul de impact asupra mediului şi au decis să recomande traseul pentru acesta. În calcul au fost luate două variante, iar echipa de proiectare s-a oprit asupra Traseului 2, care afectează mai puţin zonele în care trăiesc mamiferele mari.
Traseul 2 are o lungime de 68,050 kilometri şi este împărţit în patru tronsoane:
- Tronsonul 1 – km 0+000 – km 14+253 (lungime = 14.253 km) Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) și Avrig-Marsa (DJ105G)
- Tronsonul 2 – km 14+253 – km 34+175 (lungime = 19.922 km) Avrig-Marsa (DJ105G) și Arpasu de Jos (DN1)
- Tronsonul 3 – km 34+175 – km 51+785 (lungime = 17.610 km) Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)
- Tronsonul 4 – km 51+785 – km 68+050 (lungime = 16.265 km) Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș/ Drum de legătură cu DN1.
În județul Brașov, autostrada Sibiu – Făgăraş va trece pe teritoriul localităților Ucea de Jos – Ucea de Sus, Viștea de Jos – Viștea de Sus, Drăguș, Sâmbăta de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luța, Hurez, municipiul Făgăraș și Ileni.
Conform proiectului, urmează să fie amenajate şapte noduri rutiere, la Boița, Avrig, Arpașu, Sâmbăta, Ileni, Victoria, Făgăraș
Pe traseul autostrăzii sunt prevăzute viaducte, 63 de poduri, 85 de podețe şi culoare pentru mamifere precum urşii şi lupii.
Pentru a face loc viitoarei autostrăzi Făgăraş – Sibiu, mai patru construcții pe lângă exproprierile de terenuri vor fi demolate și șapte clădiri rezidențiale, două clădiri cu destinație industrială edilitară și agricolă, 12 anexe gospodărești sau construcții nepermanente și structura metalică a unei balastiere dezafectate.