“Aici sunt banii dumneavoastră” sunt versurile unui cântec deja clasic despre politichia şi administraţia din România. Se potriveşte şi în cazul unei achiziţii făcute de curând de Municipalitate – una mică dar… care nu era neapărat necesară!
Deşi are un Birou de Relaţii Publice şi Comunicare, cu atribuţii în relaţia cu mass-media, Primăria Braşova apelează şi în acest an, la un consultant extern care să monitorizeze şi să analizeze apariţiile instituţiei şi ale conducerii acesteia în presă şi reţelele social-media (Facebook, TikTok, Instagram etc).
Consultantul a fost stabilit, aşa cum ne-a obişnuit deja primarul Allen Coliban, prin procedura atribuirii directe. Contractul are valoarea de 19.635 de lei, cu tot cu TVA oar acesta a fost semnat cu Media Trust Romania din Bucureşti.
Conform contractului, vor fi monitorizate menționările în presa scrisă locală, regională, națională, radio, TV, online, social media, fluxuri de știri (articole/postări online) ale entității administrativ-teritoriale și ale reprezentanților săi.
„Serviciile de monitorizare a presei constau în trimiterea de rapoarte zilnice de monitorizare a presei cu știrile identificate în toate mediile monitorizate, în 7 formate complementare de afișare incluse în mod standard în raportul zilnic de monitorizare”, se arată în oferta publicată de firma bucureșteană pe platforma electronică de achiziții publice.
În baza acestui contract, Primăria Brașov va avea acces la o platformă de monitorizare care va permite, printre altele, alocarea de etichete customizabile de către utilizator pe anumite știri în vederea introducerii lor în dosare de presă sau căutări după eticheta (tag) în baza de date. De asemenea, vor putea fi generate rapoarte (lunar, trimestrial, semestrial și anual) care reflectă imaginea instituției, cu posibilitatea de a furniza analize media personalizate de către un analist specializat la cerere.
Accesul la această platformă se va putea face și printr-o aplicație mobilă, astfel că reprezentanții Primăriei care vor avea acces la această platformă vor putea vedea în timp real care este imaginea instituției.
Reamintim că Biroul de Relaţii Publice şi Comunicare are 6 posturi, la care se adaugă şi un responsabil cu apariţiile pe TikTik ale Primăriei, angajat la AMB şi detaşat la Primărie. Iar la aceştia se pot adăuga şi cosilierii personali ai primarului, cu atribuţii în comunicarea şi imaginea acestuia, plătiţi tot din bani publici.