Site icon

Brașovul vrea să devină, din nou, capitală. De data aceasta „velo”. Strategia este prezentată în proiectul Masterplanului Velo

„Brașov, capitală verde” nu este singurul slogan al municipalității brașovene.  Mai noi, a mai apărut unul: „Brașov, capitala velo”, despre care se vorbește în Masterplanul Velo pentru municipiul Brașov. 

”În anul 2035 Brașovul se caracterizează ca un oraș activ în care mersul cu bicicleta, fie în oraș sau în împrejurimi, reprezintă o adevărată plăcere. Bicicleta este un element important în stilul de viață brașovean, fie că este vorba de deplasările cotidiene sau de petrecerea timpului liber.
Capitala bicicletei din România este deservită de o rețea complexă de piste, benzi și trasee pentru biciclete care conectează toate zonele de interes prin infrastructură sigură, directă, coerentă, atractivă și confortabilă. Magistralele velo urmează principalele artere care străbat orașul, acestea sunt completate de trasee secundare amenajate pe rețeaua stradală secundară dar și de zone pietonale sau cu limitări de viteză (max. 30 sau 20 km/h). Rețeaua locală continuă în teritoriul învecinat asigurând legături cu fiecare localitate din cadrul zonei metropolitane. Toate instituțiile publice și zonele de interes sunt echipate cu rastele sigure pentru biciclete iar terminalele de transport și cartierele de locuințe colective sunt deservite de o rețea
amplă de garaje pentru biciclete. Totodată, sistemul metropolitan de bike-sharing asigură un acces facil tuturor cetățenilor și vizitatorilor la o bicicletă pentru a realiza deplasări scurte și eficiente. Comunitatea este o parte activă din procesul de îmbunătățire și dezvoltare a infrastructurii dar și în
promovarea mersului cu bicicleta”, se arată în Master Plan. 

Tot în Masterplan  sunt prezentate și obiectivele strategiei „Brașov, capitala velo”:  

Cum se vor amenaja pistele 

Pentru amenajarea pistelor pentru bicicliști sunt prezentate și soluțiile tehnice, acestea urmând a fi aplicate în funcție de configurația terenului. Pentru o siguranță sporită majoritatea pistelor pentru biciclete din masterplan vor fi amenajate sub forma unor piste bidirecționale amplasate pe o parte a străzii17 fiind protejate de delimitări fizice (preferabil jardiniere cu vegetație) de traficul rutier.

Sunt gândite trei categorii de piste pentru bicicliști: 

 • Rețeaua Primară (53 km) – Artere de circulație majore (care includ și piste) și sunt gândite ca străzi complete (trotuare generoase, piste pentru biciclete, transport
public etc.).
Rețeaua Secundară (35.5 km) – Străzi secundare / de legătură cu un trafic mai puțin intens.
Străzi locale (60 km) cu prioritate pentru mijloace de transport nemotorizate.

Ce soluții sunt propuse: 

În prezent municipiul Brașov dispune de o rețea de piste și benzi pentru biciclete care însumează aproximativ 26 km lungime. 

Exit mobile version