Prefectul judeţului Braşov, Cătălin Văsii şi vicepreședintele Consiliului Județean Brașov, Todorică Şerban au avut ieri o întâlnire de lucru privind traficul aglomerat și ambuteiajele create la accesul
pe principalele căi rutiere înspre și dinspre municipiul Brașov. Printre cei prezenţi s-au numărat reprezentanţii localităţilor Hărman şi Tărlungeni, după dintre destinaţiile spre care se formează
ambuteiaje, dar şi conducerea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov și specialiștii Direcției de Drumuri Județene și Servicii Publice din cadrul CJ Brașov. Împreună aceştia au au analizat situaţia
care se repetă zilnic, la orele de vârf, atât la intrările în municipiul Braşov dinspre Sânpetru şi Tărlungeni, cât şi la intersecţia Drumului Naţional 11 cu drumul de acces dinspre Hărman.
„Urmare a numeroaselor sesizări primite de la cetățeni din Sânpetru, Hărman, Tărlungeni, dublate de nemulțumirile exprimate de primarii acestor localități, am organizat această întâlnire, în cadrul căreia am analizat ce soluții ar trebui să punem în practică pentru a rezolva problemele de mobilitate generate de dezvoltările urbanistice din jurul Brașovului care au depășit capacitatea de trafic a drumurilor din respectivele zone. Discutăm despre aceste probleme, deoarece foarte multe din cartierele dezvoltate în proximitatea municipiului, pe teritoriile administrative ale comunelor limitrofe, sunt tot mai populate, iar datoria noastră este să ne asigurăm că aceşti cetăţeni pot veni spre Braşov dimineaţa şi pot pleca spre case după-amiaza în condiţii de trafic decente şi normale”, a explicat vicepreşedintele CJ Todorică Şerban.
Un proiect integrat, pentru zona din jurul Braşovului
Cea mai bună soluție conturată în urma discuțiilor a fost necesitatea realizării unui proiect integrat, care să cuprindă întreaga zonă din imediata vecinătate a Braşovului şi să rezolve problema accesului
rutier către municipiul reşedinţă de judeţ. Proiectul ar putea fi iniţiat de către Agenția Metropolitană de Dezvoltare Durabilă Brașov, având în vedere că această structură reuneşte atât Primăria Brașov,
care este direct interesată să nu mai existe aglomerație în trafic, cât și primăriile localităţilor din care provin majoritatea celor care zilnic petrec zeci de minute blocaţi în trafic.
Specialiştii proiectanţi ar urma să contureze soluţii alternative de acces spre municipiu, iar proiectul, odată realizat la stadiul de studiu de fezabilitate, ar putea fi implementat cu fonduri guvernamentale sau cu finanţări nerambursabile europene.
Asociaţia Metropolitană de Transport, invitată să acorde un sprijin mai pragmatic
Potrivit vicepreşedintelui Todorică Şerban, administraţia judeţeană doreşte să se implice în rezolvarea acestei probleme edilitare stringente, astfel că va acorda tot sprijinul necesar, inclusiv în ceea ce priveşte furnizarea informaţiilor actualizate privind valorile de trafic ce vor rezulta în urma recensământului circulației rutiere pe drumurile județene, care urmează să înceapă pe 4 aprilie. În
viziunea administraţiei judeţene, soluţiile alternative de transport trebuie dublate de un transport public de persoane mai pragmatic, mai bine pus la punct şi mai organizat, pe care să-l asigure Asociaţia
Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov prin intermediul operatorului RAT Braşov.
De altfel, prefectul Mihai Cătălin Văsii și vicepreședintele Consiliului Județean, Constantin Todorică Șerban, au subliniat necesitatea identificării unor soluții care să asigure accesul la drumurile naționale și județene al locuitorilor din cartierele noi situate în zona periurbană, dar și să descongestioneze traficul auto, în special între Brașov și Sânpetru, precum și în zona Tărlungeni-Săcele-Brașov, fără,
însă, a se rezuma la mutarea problemelor de trafic dintr-un loc în altul.
„Este esențial ca, măcar de acum înainte, autoritățile locale să se gândească și la partea de accesibilitate, de mobilitate, atunci când aprobă proiecte de dezvoltare imobiliară, pentru că o dezvoltare haotică generează probleme grave din acest punct de vedere. Considerăm că este nevoie de un parteneriat real și cu efecte practice între Consiliul Județean, Direcția Regională de Drumuri și autoritățile administrației publice locale din municipiul Brașov și din zona periurbană, pentru a identifica cele mai potrivite soluții de fluidizare a traficului și pentru a le pune în practică. Întâlnirea de astăzi este un prim pas, vom avea discuții și cu reprezentanți ai conducerii Primăriei Brașov – astăzi nu au putut veni, întrucât este convocată ședință de Consiliu Local – cu cei ai Agenției Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă Brașov, precum și cu reprezentanți ai unităților administrativ-teritoriale din zona periurbană a muncipiului Brașov pentru că, într-adevăr, problemele de trafic sunt foarte serioase și vor continua să se agraveze dacă nu se vor întreprinde măsuri care să ducă la descongestionarea unor puncte nevralgice”, a declarat, la final, prefectul Mihai Cătălin Văsii.