Respins de mai multe ori, proiectul de modificare Regulamentului privind organizarea şi executarea serviciului de transport în regim de taxi, în Municipiul Braşov va fi dezbătut, încă o dată de aleșii brașoveni, în ședința de plen din 19 mai. Prin noul regulament este propusă majorarea tarifelor pentru cursele de zi (între orele 6.00 și 22.00) de la 2,19 lei/km la 2,90 lei/km, dar și măsuri pentru înverzirea flotei auto a operatorilor.
Nu prețul este problema
Dacă în privința prețului, nici un consilier local nu a spus că este împotrivă, în ceea ce privește măsurile de înverzire a flotei auto, aleșii din PNL și PSD s-au opus, argumentul lor principal fiind că cerințele sunt nerealiste.
De exemplu, în proiectul regulamentului se arătă că „autovehiculele deţinute de către societăţile de taxi cu norma de poluare Euro 4, vor fi înlocuite obligatoriu, în proporţie de 30%, cu autovehicule acţionate prin motoare cu propulsie electrică/tehnologii verzi, până la data de 31.12.2022”. Contestatarii acestei măsuri susțin că operatorii nu vor avea posibilitatea de a achiziționa vehicule electrice. Un alt argument împotrivă este că în Brașov nu sunt suficiente stații de încărcare a mașinilor electrice. În aceste condiții, propunerea aleșilor liberali și social-democrați este ca taximetriștilor să li se permită să cumpere autoturisme cu motorizare Euro 6.