Asociația NH Bike a finalizat încă două piste de mountain bike în Masivul Postăvarul, după ce anul trecut a fost pus în funcțiune primul traseu. Aceste două trasee noi coboară din zona superioară a masivului până în zona inferioară a stațiunii. Toate cele piste au fost donate Primăriei municipiului Brașov, iar primarul Allen Coliban a fost printre primii care le-a testat, răspunyând invitației repreyentantului Asociației NH Bike, Bogdan Micu.
În acest moment în Poiana Brașov sunt disponibile toate cele trei trasee cu diferite grade de dificultate: avem un traseu pentru începători (dar care știu deja să se dea cu bicicleta pe munte), un traseu intermediar și un traseu dificil – de culoare neagră. Pentru a ajunge la aceste trase, bicicliștii amatori de senzații tari pot folosi telecabina sau gondola.
Deși proiectul nu a presupus lucrări la fel de complexe ca în cazul celor executate pe traseele amenajate de primărie, și cele trei trasee realizate de NH Bike includ rampe, pasarele sau săritori și au diferite grade de dificultate, astfel:
- Red Line este un traseu cu dificultate medie;
- NH DH și continuarea sa, Monkey Business este un traseu greu;
- Forest Flow – Killy’s Back Yard – RangerDanger Techno Belly este un traseu ușor.
Proiectul inițiat de NH Bike a presupus amenajarea a trei trasee în masivul Postăvarul, între liziera pădurii și instalațiile de producere a zăpezii artificiale, trasee asemănătoare unei poteci turistice de drumeție, cu singura diferență că este permis doar accesul cicliștilor, a transmmis municipalitatea, într-un comunicat de presă.
Lucrările au fost realizate de companiilor de trailbuilding TrailBros și Elevation Trail Works. Proiectul a demarat în octombrie 2019 și era estimat să se termine într-un an, dar s-a prelungit pe parcursul a trei ani.
,,Proiectul durează foarte mult deoarece traseele se proiectează după niște norme care există doar pentru drumuri forestiere în România. Noi trebuie ne adaptăm ca traseele să fie niște mini-drumuri forestiere. Trebuie să respectăm toate normele și, cumva, să le facem să fie și interesante, să nu tăiem nici arbori, să fie și accesibile pentru începători – ceea ce pe o diferență de nivel așa de mare cum e în Postăvarul este aproape imposibil. Dar, din fericire, am reușit lucrul ăsta. Orice om care – spun eu – poate să stea în picioare pe pedale, deci nu pe șa, teoretic poate să coboare în siguranță din Postăvarul până în Poiana Brașov”, a explicat Ioan Andrei Sava, reprezentantul TrailBros.
Finanțarea lucrărilor pe aceste trasee s-a făcut din fonduri exclusiv private, obținute de Asociația NH Bike. Deși, inițial, valoarea lucrărilor a fost estimată la 100.000 de euro, costurile totale ale lucrărilor pentru amenajarea celor trei trasee au ajuns la peste 250 000 euro.
,,Proiectul a început acum aproape șase ani, când am avut șansa să merg într-un bikepark în Elveția, și mi s-a părut că acea stațiune nu are nimic în plus față de ce are stațiunea noastră și ar fi frumos să avem așa ceva și aici. Și de atunci am început demersurile. Fără experiență, am crezut că va dura un an de zile construcția. A durat trei, dar cred că faptul că am ajuns astăzi aici și reușim să predăm către primărie aceste trasee și, în sfârșit, oficial, să avem un bikepark în România este o împlinire atât a noastră, personal, cât și a întregii comunități de ciclism din România”, a precizat Bogdan Micu.
Și în ceea ce privește proiectul derulat și finanțat de Primăria Brașov, lucrările sunt avansate. Astfel, în curând, celor 9 kilometri de traseu de mountain bike li se vor adăuga alți 4 km, și se lucrează și la al doilea traseu din proiect. La finalul lucrărilor, Poiana Brașov va dispune de 20 de km de trasee de downhill.