Primăria Brașov și Inspectoratul Județean de Poliție pun în funcțiune soluții de eficentizare a serviciilor publice

Sistemul birocratic din Brașov ar urma să devină un pic mai eficient, cel puțin cel al Inspectoratului de Poliție Brașov și cel al Primăriei, fiecare dintre acestea apelând la soluții diferite de diminuare și posibil chiar de eliminare a aglomerației dar și a timpilor de așteptare la ghișele de lucru a serviciilor publice ale celor două instituții.

Pentru o îmbunătățire a serviciilor, Inspectoratul Județean de Poliție urmează să implementeze un sistem de ticketing profesional, ce le va permite cetățenilor obținerea unui bon de ordine pentru programarea acestora la ghișeele de lucru cu publicul de la nivelul Serviciului Rutier, Serviciului Cazier Judiciar, Statistică și Evidențe Operative și Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase, conform unui comunicat de presă emis astăzi de I.P.J Brașov

Sistemul reprezintă o soluție pentru eliminarea aglomerației, precum și reducerea semnificativă a timpilor de așteptare la ghișeele de lucru cu publicul. afirma I.P.J in comunicatul emis astăzi.

De asemenea în perioada următoare aceștia doresc implementarea și a unui sistem informatic prin care cetățenii să se poată programa online.

Primăria Brașov urmează să suplimenteze temporar, din septembrie, cu încă patru ghișee Serviciului Public Local pentru Evidența Persoanelor

Numărul ridicat de cereri al actelor de identitate, a determinat Primăria Brașov după multe luni în care cetățenii au stat la coadă pentru a își înnoi actele de identitate să ia o decizie în privința acestui lucru. Astfel din luna septembrie Serviciului Public Local pentru Evidența Persoanelor va mai dispune de 4 birouri ce vor fi amenajate într-una din sălile de așteptare ale serviciului, urmând ca temporar, până la diminuarea afluxului de cereri, Serviciului Public Local pentru Evidența Persoanelor să aibă inițial 10 ghișee ce vor prelua cererile online cât și cele fizice , pentru a se evita astfel aglomerația, urmând ca trei  din aceste birouri să proceseze cererile și solicitările înscrise în format online, iar celelalte șapte vor fi destinate cererilor în format fizic prin înscrierea dimineața pe o listă consecutivă de solicitare a uni bon de ordine.

În prezent, activitatea se desfășoară în cadrul a șase posturi (ghișee), care preiau și procesează zilnic, în medie, aproximativ 180 de dosare, cu 3 ghișee dedicate persoanelor care își fac programare online și 3 ghișee pentru cei care vin direct să se programeze pe bază de bonuri de ordine, urmând ca în urma suplimentări numărului de ghisee, procesarea dosarelor să crească cu aproximativ încă 100 pe zi.

Dacă în prezent sunt preluate 150 – 180 de dosare pe zi, odată cu extinderea activității, se estimează că numărul persoanelor deservite zilnic va crește cu aproximativ 100. Inițial, toate ghișeele noi vor prelua cereri doar în baza bonurilor de ordine, pentru a elimina aglomerația. Deocamdată, sunt foarte mulți cetățeni care preferă să intre în posesia unui bon de ordine, chiar dacă au deja programări online. transmite Primăria Brașov într-un comunicat emis astăzi

Pentru luna iulie, cele mai multe cereri, 1925, au fost depuse pentru acte de identitate expirate. Pe locul al doilea sunt schimbările de domiciliu: 571 de schimbări de domiciliu în cadrul municipiului, la care se adaugă 468 de schimbări de domiciliu pentru persoane provenite din alte localități. SPCLEP a mai procesat 238 cereri de viză de reședință, 332 de acte de identitate emise pentru cei care împlinesc 14 ani și 144 acte de identitate noi, ca urmare a căsătoriei. De asemenea, SPCLEP asigură preluarea dosarelor și de la persoanele netransportabile, activitate care implică deplasarea unui lucrător la domiciliul solicitanților; este vorba de aproximativ 10 astfel de cereri săptămânal. În total, în luna iulie au fost preluate peste 3.600 de dosare în cadrul serviciului.

Totuși această problemă nu este neapărat una noua, Serviciului Public Local pentru Evidența Persoanelor confruntându-se și în anii anteriori pe perioada verii cu un număr ridicat de cereri.

Adio cozi la „Buletine”? Sală de așteptare mai mare, funcționari mai mulți și noi modalități de plată a taxelor la SPCLEP Brașov

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.