Proiectul Autostrăzii Comarnic – Brașov a stârnit numeroase controverse, după ce consultanții care lucrează la documentațiile tehnice au propus săparea mai multor tuneluri. Autoritățile locale nu au fost de acord cu drumurile de suprafață, a explicat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, citat de economica.net.
“O primă strigare a celor care au venit să facă acest studiu de fezabilitate, ajungeam pe 160 de kilometri – sper să nu greșesc, atâta este de la Comarnic la Brașov – ajungea costul la vreo 8 miliarde de euro. În momentul ăla am întrebat și eu colegii mei de pe zona tehnică: domnule, cum adică la 8 miliarde – 160 de kilometri? Păi știți, toate autoritățile publice locale nu prea ne-au dat acceptul și aproape mergem numai prin tunel”, a declarat Grindeanu.
Totodată, el a menționat că anul acesta ar putea fi lansată licitația de lucrări pentru un sector de autostradă care pornește de la Râșnov, spre Comarnic.
Pe unde trece autostrada în județul Brașov
În județul Brașov, autostrada va intra la kilometrul 85+000, prin Predeal, iar în zona intersecției DN 1 – DN 73A va părăsi Valea Prahovei. Pe traseul din județul nostru sunt propuse șase poduri și pasaje, cu o lungime totală de 3,925 km, un tunel cu o lungime de 7,150 km, dar și două lucrări de tip „cut&cover tunel” (cu o lungime totală de 150 m).
În dezbatere publică: pe unde va trece Autostrada Ploiești-Brașov în județul nostru
Șase kilometri de autostradă, “ocolitoare de lux” pentru Râșnov și Cristian
În acest moment, din Autostrada Comarnic – Brașov sunt funcționali 6,3 kilometri, între Râșnov și Cristian. Sectorul de autostradă a fost inaugurat în luna decembrie, iar acum este folosit ca ocolitoare pentru cele două localități.