După ce compania maghiară Wizz Air începe să opereze zboruri și la Brașov autoritățile naționale ne informează că nu au posibilitatea de interveni să ajute cetățenii români în a soluționa problemele cauzate de societatea aeriană.
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a informat că cetățenii români care se confruntă cu dificultăți în relația cu compania aeriană Wizz Air au posibilitatea să înregistreze sesizări pe platforma online a Centrului European al Consumatorilor Romania.
„Acest site este pus la dispoziția consumatorilor români de Uniunea Europenă, pentru rezolvarea problemelor și recuperarea prejudiciilor.
Este important de reținut că #ProtecțiaConsumatorului #ANPC NU poate interveni și NU poate aplica amenzi în acest caz, deoarece Wizz Air nu are reprezentanță în România.”, au declarat oficialii Ministerului Economiei
Legislația actuală nu permite însă ANPC să ia măsuri coercitive în cazul companiilor care nu au un sediu în România, ci doar să semnaleze mai departe neregulile reclamate de consumatorii români.
Cu toate acestea, cetățenii români pot să înregistreze sesizări la Centrul European al Consumatorilor România în următoarele situații:
- au întâmpinat probleme cu un produs sau serviciu achiziționat dintr-un alt stat european
- doresc să afle mai multe despre drepturile lor în timpul călătoriilor în alte state europene
- doresc să depună o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluționării problemei.
„Pasagerii afectați de anulări își pot reprograma călătoria online gratuit pe zboruri ulterioare, în limita locurilor disponibile, accesând contul Wizz Air, conform instrucțiunilor comunicate în notificarea trimisă prin e-mail. Pasagerii care au nevoie de asistență pentru reprogramarea zborului Wizz Air pot contacta Centrul telefonic pentru asistență specială și solicita ajutor la numărul de telefon cu tarif normal, indicat pentru fiecare țară”, a transmis compania.
Cu toate acestea, unele zboruri nu pot suporta amânare și în condițiile acestea , întârzierile și anulările zborurilor operate de Wizz Air sunt, parcă, din ce în ce mai frecvente.
Pasagerii pot fi afectați negativ de anularea sau întârzierea unui zbor, mai ales dacă au conexiuni sau planuri importante după sosirea la destinație și, totodată, aceste situații pot duce la costuri suplimentare pentru cazare și mâncare, de exemplu.
Problemele cu Wizz Air sunt mai vechi
În anul 2021, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a demarat o anchetă exhaustivă la companiile aeriene ce activează pe teritoriul României, în urma numeroaselor sesizări primite referitoare la serviciile oferite de acestea. Printre companiile investigate se numărau Wizz Air și Ryanair, care au primit, într-o perioadă de doar o lună, un număr alarmant de 500, respectiv 114 solicitări referitoare la serviciile lor.
La acel moment ANPC a îndemnat consumatorii să se adreseze inițial operatorilor de transport aerian sau agențiilor de turism intermediare, pentru a încerca rezolvarea pe cale amiabilă a diferendelor. În cazul în care drepturile consumatorilor erau încălcate, li se sugera să se adreseze autorităților competente. Totodată, ANPC reamintea că pasagerii au dreptul de a solicita compensații de până la 600 de euro în cazul în care zborurile lor sunt anulate.
Nemulțumirile oameniilor curg continuu. Ce spun oamenii despre experiențele lor cu Wizz Air?
„Când i se va suspenda autorizația Wizz AIR?
Nu e doar o problema tehnica ci o bătaie de joc de la rezervare, conditii de zbor, informarea pasagerilor, etc etc. Sau nu e companie românească si merge si Asa!”
„ATENTIE!!! DACA DORIȚI SA CĂLĂTORIȚI CU COMPANIA WIZZ AIR… LUAȚI-VĂ PAT DE ACASĂ SI UN GEAMANTAN CU MANCARE!!! DUPĂ 10 ORE DE ÎNTÂRZIERE, LA PLECARE DIN GERMANIA CU DESTINAȚIA SUCEAVA… LE TRANSMITE CA ZBORUL ESTE ANULAT ȘI NU EXISTA ALT ZBOR PÂNĂ SÂMBĂTĂ… ASTAZI FIIND MARȚI….25. IULIE 2023!!!”
„Wizz Air,miercuri (anulare zbor),vineri (întârziere 10 ore,posibilitate anulare zbor)
Tigăi defecte. De evitat de către cei cu nervii slăbuți!!!!”, sunt doar câteva dintre reacțiile internauților afectați de ceea ce pare a fi devenit o obișnuință pentru compania aeriană, care în 2018 a reprezentat cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală și de Est.