Site icon

Drumul Județean 102 I Valea Doftanei – Brădet – Săcele: când ne putem aștepta la finalizarea lui?

Drumului Județean 102 I Valea Doftanei – Brădet – Săcele este proiectat să fie o alternativă pentru DN1 de pe Valea Prahovei. Construcţia este susţinută atât de Consiliul Judeţean Braşov, cât şi de Consiliul Judeţean Prahova, cu cât are şanse mult mai mari de a fi finalizat cu mult înainte de setorul de autostradă Ploieşti – Braşov.

Ciprian Sterpu, vicepreședinte al Consiliului Județean Brașov, a anunțat câteva date importante despre proiectul de reabilitare și modernizare a Drumului Județean 102 I Valea Doftanei – Brădet – Săcele:

O alternativă vitală pentru trafic fluid și dezvoltare regională

Această rută poate reprezenta o alternativă viabilă pentru traficul fluid până la finalizarea autostrăzii București-Brașov. Intervențiile în vederea asigurării viabilității DJ 102I au ca obiectiv crearea unei noi conexiuni între regiunea sudică și cea centrală a țării, cu rezultatul imediat de a diminua presiunea traficului intens de pe drumurile naționale DN1 și DN1A.

Implementarea proiectului de investiții „Modernizare și reabilitare DJ 102I, Valea Doftanei, Județul Prahova – Brădet, Județul Brașov” este proiectată să aducă următoarele beneficii semnificative:

Costuri și investiții masive în modernizarea DJ 102I Valea Doftanei – Brădet – Săcele: progres vital pentru Brașov și Prahova

Potrivit declarațiilor lui Adrian Ioan Veștea, Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, acest proiect este considerat a fi de o importanță strategică pentru progresul județelor Brașov și Prahova. Inițiativa este pusă în aplicare de către Consiliul Județean Brașov și Consiliul Județean Prahova în colaborare cu Compania Națională de Investiții.

Consiliul Județean Prahova va aporta o sumă de 11.206.048,56 lei (inclusiv TVA), distribuită pe parcursul a patru ani. Județul Brașov va contribui cu o cotă de finanțare în valoare de peste 14,7 milioane de lei, în timp ce Compania Națională de Investiții (CNI) va acoperi restul costurilor. Valoarea totală a proiectului este estimată la 642.051.330 lei (inclusiv TVA).

Proiectul de infrastructură este structurat în două segmente distincte:

Planuri și durata de execuție

Drumul în cauză are o lungime totală de aproximativ 25,7 kilometri, din care 13,684 kilometri traversează teritoriul județului Brașov. Din lungimea totală, 4,35 hectare situate în zona administrativă a județului Brașov și 10,35 hectare amplasate în aria teritorială a județului Prahova fac parte din fondul forestier. Astfel, pentru a se putea efectua lucrările, mai întâi a fost necesară modificarea statutului juridic al acestor suprafețe, prin retragerea lor din categoria fondului forestier.

Planul de execuție cuprinde operațiuni extinse, cum ar fi consolidarea infrastructurii, crearea de șanțuri și rigole din beton, edificarea de poduri și podețe pentru traversare, stabilirea legăturii cu străzile secundare, instalarea a 9,5 kilometri de parapet, precum și amenajarea parcărilor de scurtă durată. Drumul rabilitat și modernizat va avea 2 benzi de câte 3 meteri lățime, 14 poduri și 72 de podețe.

Durata de execuție a obiectivului care face legătura între partea de sud a țării (județul Prahova) și partea centrală (județul Brașov), traversând Munții Baiului (Gârbova) prin pasul Predeluș (altitudine 1285 m) este de 42 luni.

Exit mobile version