Site icon

Încep lucrările pe Varianta Ocolitoare Comarnic. Drumul va avea 6 km şi va fi o alternativă pentru DN1

Lucrările pentru realizarea Centurii oraşului Comarnic au pornit luni, în prezenţa ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, tronsonul urmând să aibă o lungime de 6 kilometri care va putea fi parcursă în 4 minute. Ministrul Grindeanu a declarat că are speranţa că peste un an se va putea circula pe acest drum.

Ministrul Sorin Grindeanu spune că pentru această investiţie s-a ajuns la o variantă care este fezabilă, care asigură finanţarea, după ce iniţial s-a venit cu un cost la vreo 8 miliarde de euro, pe aproximativ 160 de kilometri, ceea ce depăşeşte puterea ministerului de finanţare.

Legăturile cu DN 1 vor fi realizate la finalul lucrării

Construcţia Centurii Comarnic a debutat pe o rută paralelă cu DN 1, astfel că nu va perturba, în această iarnă, de sărbători, traficul în zonă. Legăturile cu DN 1 vor fi realizate la finalul lucrării, informează CJ Prahova.

“Varianta ocolitoare a oraşului Comarnic, care va avea o lungime de aproximativ 6 kilometri, este construită pentru ca autoturismele să circule pe aceasta cu o viteză de 90 km/oră, ceea ce înseamnă că va putea fi parcursă în 4 minute. În prezent, pe DN 1, pe porţiunea care trece prin Comarnic, valorile de trafic înregistrate în perioada sărbătorilor şi a weekend-urilor sunt situate între 35.000 şi 40.000 de autovehicule/zi, la o viteză medie de 30 km/h. În plus, în Comarnic există mai multe puncte de gâtuire a traficului (treceri de pietoni, parcări în zona centrală şi intersecţii) care afectează direct traficului rutier, pe acest sector formându-se cozi de autovehicule pe o lungime de aproximativ 7-8 kilometri”, arată sursa citată.

Preşedintele CJ Prahova, Iulian Dumitrescu, a spus, referindu-se la exproprieri, că această parte va fi încheiată până la sfârşitul anului.

“Avem o zonă unde avem situaţia juridică legală în regulă şi până la sfârşitul anului încheiem şi cu restul exproprierilor. Deocamdată, noi începem şi suprapunem tot felul de activităţi”, a afirmat Iulian Dumitrescu.

Proiectul Centurii Comarnic a fost iniţiat de Consiliul Judeţean Prahova şi este finanţat de Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, din Programul Operaţional Transporturi 2021-2027. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, referindu-se la parteneriatul cu CJ Prahova, că pe parcursul anului trecut au fost semnate peste 60 de astfel de protocoale prin care astfel de lucrări sunt descentralizate către autorităţile locale.

Centura oraşului Comarnic va avea 3 poduri noi

Centura va ocoli oraşul Comarnic şi DN 1 prin vest. Proiectul presupune şi construirea a trei poduri noi, dar şi dublarea podului peste râul Prahova de pe DJ 101R. În acelaşi timp, se va construi un pasaj peste râul Prahova şi calea ferată Ploieşti-Braşov. La intersecţiile cu DN 1, sunt prevăzute sensuri giratorii dimensionate astfel încât să preia traficul actual care va proveni de pe centura Comarnic şi din oraşul Comarnic.

Centura Comarnic va servi ca drum de descărcare a viitoarei autostrăzi. Licitaţia pentru acest obiectiv de investiţii a fost câştigată de asocierea SC Frasinul SRL (lider) – SC Artehnis SRL, la valoarea de 236.740.000,00 lei fără TVA.

Consiliul Judeţean Prahova este în etapa finală de evaluare a ofertelor depuse la licitaţia pentru construcţia Centurii Azuga-Buşteni, un alt proiect care va conduce la descongestionarea traficului pe Valea Prahovei. 

Exit mobile version