Site icon

Inspectorii de muncă intră în grevă generală. Care le sunt revendicările

După ce în 13 noiembrie au organizat o grevă de avertisment de două ore, începând din 27 noiembrie, inspectorii de muncă, membri ai Federaţia Sindicatelor din Ministerul Muncii, inclusiv cei din Inspectoratul Teritorial de Muncă Brașov, vor intra în grevă generală.

Printr-un comunicat de presă, sindicaliștii au anunțat și care le sunt revendicările:

„Salarii egale cu ale angajatilor din alte instituții (ANAF, sănătate, APIA etc). Există diferenţe considerabile între noi şi colegii din aceeaşi familie ocupaţională – „Administraţie” pentru aceeași activitate. Precizăm că timp de două luni, timp convenit cu Ministerul Muncii pentru a identifica soluții pentru revendicările noastre legitime, pentru colegi din aceeaşi familie ocupaţională au fost identificate şi adoptate acte normative menite să Ie suplimenteze veniturile. Solicităm ferm ca şi pentru noi, angajaţii instituțiilor Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, să fie adoptate măsuri imediate. Dorim eliminarea inechităţilor salariale generate de clasa politică! Cerem respect şi tratament echitabil din partea guvernanţilor şi a factorilor decizionali. Soluţionarea imediată a acestei discrepanţe şi asigurarea unei remunerări corespunzătoare importanței sociale a activității noastre constituie o necesitate imperioasă”, se arată în comunicat.

„Formulăm cerinţa fermă de a asigura un mediu de lucru sănătos și sigur, însoţit de alocarea resurselor adecvate pentru desfăşurarea activităţilor în condiţii normale”, au mai transmis sindicaliștii.

„Solicităm personal suficient pentru a face faţă volumului de muncă. Blocarea ocupării posturilor, decizia de anulare a posturilor vacante au condus la o suprasolicitare a personalului existent în instituţii care este nevoit să facă faţă activităţilor mult peste o distribuire a activităţilor într-un program normal de lucru de 8 ore”, spun sindicaliștii.

„În instituţiile noastre sunt efectuate ore suplimentare de ordinul miilor, datorită imposibilităţii recuperării prin timp liber, destinat refacerii capacităţii de muncă, solicităm alocarea resurselor pentru plata acestora”, au reclamat inspectorii de muncă.

„Solicităm asigurarea locurilor de muncă pentru angajaţii Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale împreună cu o analiză menită să asigure o dimensionare corectă, astfel încât activitatea să se desfăşoare în condiţii normale de lucru”, este una dintre nemulțumirile sindicaliștilor.

„Dorim asigurarea aplicaţiilor informatice în vederea sustinerii activităţii pe care o desfăşurăm, aplicaţii care să satisfacă toate cerinţele legislative din domeniul de activitate, aplicatii cu un timp de răspuns ridicat, software compatibil cu echipamente fiabile”, se mai arată în comunicat.

„Toate aceste revendicări, cât şi scăderea semnificativă a puterii de cumpărare ca urmare a creşterilor generalizate a preturilor şi a ratei inflaţiei, au condus spre o puternică nemulțumire în rândul membrilor noştri, alimentată și de decidenții politici care ne tratează discriminatoriu în raport cu alte categorii de bugetari, încălcând principii legale de salarizare consfințite prin acte normative încă din 2017”, au încheiat sindicaliștii.

Exit mobile version